جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سلیمانی / امام جمعه بافق

حوزه/ امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «زن سایه مرد است و مرد سقف آبروی زن»؛ در هیچ کتاب روانشناسی اینگونه توصیفی برای زن و مرد مطرح نشده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق، در تبیین راه های کمال انسان، گفت: خداوند از همان روز اول که انسان را خلق کرد بنیان خانواده را بنا نهاد و برای مصون نگه داشتن این نهاد بزرگ از آفت ها، نقش هایی را برای زن و مرد تعریف کرد.

وی افزود: از نقش های همسران در تحکیم بنیان خانواده موحد بودن، پاک بودن و تابع اهل بیت(علیهم السلام) بودن است و در همین راستا می توان به صفاتی از جمله پاکدامنی، صبوری، زیبایی، خوش رفتاری برای زنان به عنوان نقش اصلی در خانواده اشاره کرد.

این استاد حوزه اظهار کرد: مقدمات نسل بهشتی و خوب این است که دخترانی با ویژگی های مطرح شده را به عنوان مادر خانواده انتخاب کنند، چرا که مادر نمونه از نظر دین مادری است که حق و حقیقت را به فرزندش می شناساند تا دیگر به سراغ جبهه باطل نرود و درنتیجه در دنیا و آخرت بهشتی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی  اضافه کرد: امام رضا(علیه السلام) می فرمایند: «زن سایه مرد است و مرد سقف آبروی زن»؛ در هیچ کتاب روانشناسی اینگونه توصیفی برای زن و مرد مطرح نشده است. به این معنا که مرد باغیرت زن باغیرت تربیت می کند، هر چه مرد بیشتر آبرومند باشد زن بیشتر آبرو نگه می دارد.

امام جمعه بافق در پایان نشست، به سؤالات طلاب و  اساتید پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha