جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جلسه اداری معاونان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: باید مراقب دشمنان، به جهت تحریف تاریخ و منحرف کردن مسیر درست بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، در بیستمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری با تبریک حلول ماه ربیع ­الاول، ماه شادی اهل بیت(علیهم السلام) به وقوع دو اتفاق تاریخی  اشاره کرد و افزود: زمانی که پیامبر(صلی الله علیه وآله) در بستر بیماری بودند، نوشت افزاری طلبید تا وصیت کتبی برای امت بعد از خود بگوید و دیگران بنویسد. پیامبر(ص) فرمودند: «ائْتُونِی بِدَواهٍ وَ کَتِفٍ لِأکْتُبَ لَکُمْ کِتَاباً لَا تَضِلّوا بَعْدَهُ أبَداً؛ دوات و کتف برای من بیاورید تا من برای شما نوشته‌ای بنویسم که در اثر آن ابداً گمراه نشوید».

وی ادامه داد: بعضی افراد مانع انجام این درخواست پیامبر(صلی الله علیه وآله) شدند و گفتند:«پیامبر(صلی الله علیه وآله) بیمار است و بیماری بر ایشان غلبه کرده است و نمی تواند سخن درستی بگوید»، بنابراین از نوشتن وصیت کتبی پیامبر(صلی الله علیه وآله) جلوگیری کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه به حدیثی از ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه اشاره و بیان کرد: در این روایت فردی که مانع از نوشتن وصیت پیامبر شد خود اقرار می کند که پیامبر تصمیم داشت که به هنگام بیماری اش، تصریح به نام او(علی ابن ابیطالب) کند، ولی من نگذاشتم.

وی در بیان ادامه روایت اضافه کرد: پیامبر(صلی الله علیه وآله) بارها نام علی را در جاهای مختلف تصریح کرد، حتی در غدیر دست او را بالا برد ولی دنیاپرستان نگذاشتند وصیت پیامبر که خلافت و جانشینی علی(علیه السلام) که به دستور خداون دمتعال بعد ازخودش  بود اجرا شود و لذا تمامی مشکلات جهان اسلام بخاطر این است که به حرف و سخن پیامبر گوش فراداده نشد و  اگر تنها به این سخن پیامبر(صلی الله علیه وآله) که فرمود به قرآن و عترت من چنگ بزنید عمل می شد، اکنون این همه مشکلات دامن گیر جهان اسلام نمی شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در ادامه خاطرنشان کرد: در سال اول هجری وقتی کفار قریش قصد ترور پیامبر را داشتند قرار بر این بود که در شب اول ربیع الاول این امر را اجرا کنند و ترور پیامبر را به گونه ای می خواستند انجام دهند که تمام قبایل در آن مشارکت داشته باشند ولی با ایثاری که امام علی(علیه السلام) انجام دادند و به جای پیامبر در بستر ایشان خوابیدند، پیامبر توانستند به صورت مخفیانه وشبانه از مکه خارج شده ودر غارثور مسکن گزینند.

وی ادامه داد: بنابراین با فداکاری که امام علی(علیه السلام) در لیله المبیت انجام دادند کفار در ترور پیامبر ناکام ماندند و این زمینه ای شد تا پیامبر(صلی الله علیه وآله) به سلامت به مدینه هجرت کردند و در ۱۲ ربیع الاول حضرت به مدینه رسیدند و با توجه به فراهم بودن زمینه تبلیغ دین اسلام، حضرت شروع به تبلیغ در مدینه نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تأکید کرد: با تحلیل درست از تاریخ و حوادث آن، می توان راه صحیح را انتخاب و در مسیر آن قدم برداشت و مراقب بود دشمنان، مسلمانان را از مسیر درست منحرف  و تاریخ را تحریف نکنند.

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضرین، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح گردید و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha