جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در واقع تجلی گاه قبر حضرت زهرا(س) قبر حضرت معصومه(س) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، عصر امروز در نشست مجازی که به صورت پخش مستقیم برای عموم بانوان طلبه و به همت مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها یزد و معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد همزمان باسالروز وفات کریمه اهل بیت برگزار شد، این روز را به عموم مردم و بانوان طلبه تسلیت گفت.

وی با اشاره به شهر مقدس قم به عنوان مدفن و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه سلام الله علیها و وجود حوزه علمیه قم به عنوان ام القرای جهان اسلام، اظهار داشت: در وصف حضرت معصومه(س) امام رضا علیه السلام در روایتی می‌فرماید: «مَنْ زَارَ الْمَعصُومَةَ بِقُمْ کَمَنْ زَارَنی؛ هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است».

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد: در روایتی از امام جواد علیه السلام نقل شده است«مَنْ زارَ عَمَّتی بِقُمْ فَلَهُ الْجَنَّة؛ کسی که قبر عمّه‏ ام را در قم زیارت کند، بهشت از برای اوست» و نیز روایات دیگری هم وجود دارد از جمله امام رضا می فرماید«مَن زَارَهَا فله الجَنَّةَ».

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی یادآور شد: نام اصلی حضرت معصومه در واقع «فاطمه» است و لقب «معصومه» را امام معصوم یعنی امام رضا علیه السلام به ایشان داده است، از این رو جایگاه عصمت ایشان هم مشخص می شود و در روایت به نقل از امام رضا هم از لقب ایشان«معصومه»نامبرده شده است.

وی ادامه داد: این سئوال برای برخی پیش می آید که ما ۱۴ معصوم داریم، چرا برخی دیگر نیز از جمله پیامبران الهی و یا برخی فرزندان ائمه از جمله حضرت عباس(ع) از این لقب برخوردارند؟ پاسخ این است که «عصمت» دارای مراتبی است که ۱۴ معصوم از حدّبالای آن برخورداند و دیگر معصومین در درجات بعدی قرار می گیرند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، لقب دیگر حضرت معصومه سلام الله علیها «کریمه اهل بیت» را یادآور شد و گفت: وقتی مرحوم آیت الله مرعشی نجفی در نجف اقامت داشت و دنبال یافتن محل قبر حضرت زهرا سلام الله علیها بود، ۴۰ شب یکی از ختومات مجرب را انجام داد و شب چهلم در عالم رؤیا به محضر امام باقر یا امام صادق علیهما السلام رسید که به ایشان می فرمایند «علیک بکریمة اهل بیت یعنی به دامان کریمه اهل بیت چنگ بزن» و منظور قبر حضرت معصومه در قم بوده است. در همان عالم رؤیا به ایشان می گویند که بنا بر مصلحت قبر حضرت زهرا (س)مخفی می ماند. مرحوم آیت الله سید محمود مرحوم مرعشی سپس با خانواده به قم می آیند.

وی خاطر نشان کرد: در واقع تجلی گاه قبر حضرت زهرا سلام الله علیها قبر حضرت معصومه در قم است و اگر قرار بود در دنیا قبر حضرت زهرا(س۹ پیدا و مشخص باشد خداوند همان جلال و جبروت را به قبر حضرت معصومه(س) داده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، با تأکید بر  جایگاه معنوی حضرت معصومه سلام الله علیها، اظهار داشت:  باید فرصت را غنیمت بشماریم که این نعمت را در کشور ما قرار داده است و حل بسیاری از مسائل علمی و حتی دنیا و آخرت خود را از این عزیزان بخواهیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، در خصوص جایگاه علمی حضرت معصومه سلام الله علیها اظهار کرد: نقل است در زمان حضرت امام کاظم علیه السلام عده ای از شیعیان به در خانه امام آمدند، در حالی که امام در سفر بود، برای همین سؤالات را به منزل دادند و وقت رفتن برای گرفتن جواب به منزل امام آمدند و دیدند دختر امام کاظم(ع) جواب ها را نوشته است، در راه بازگشت با امام علیه السلام ملاقات کردند و سؤالات و جواب ها را به امام نشان دادند، حضرت با دیدن پاسخ صحیح سؤالات سه بار فرمودند«فداها ابوها».

وی خاطر نشان کرد: شما بانوان طلبه با تأسی به حضرت معصومه سلام الله علیها می توانید به جایگاهی از نظر علمی و معنوی برسید که پدر، مادر و همسرتان به شما افتخار نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، توصیه کرد: به عنوان طلبه به این بیندیشیم که امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف ناظر بر اعمال ماست و موفقیت های ما باعث خشنودی ایشان می شود و بیاییم با امام زمان و با خدا عهد ببندیم و تمام سعی و کوششمان را به کار گیریم و کسی را ناراحت نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی، تأکید کرد: ما طلاب باید تمام سعی خود را برای اعتلای کلمه الله و اسلام عزیز و دستورات اهل بیت(ع) به کار ببندیم و در عمل به دستورات الهی و اهل بیت(ع) پیشقدم باشیم تا مردم با دیدن ما به حوزه های علمیه افتخار کنند.

وی افزود: به نقل از آیت الله بهجت که در نشریه ماهنامه کوثر هم آمده است «گاهی اوقات امام رضا علیه السلام برآورده شدن بعضی حاجات را به حضرت معصومه واگذار می کند و افرادی که در خانه حضرت معصومه می روند، دست خالی بر نمی گردند و شاید چیزی بهتر از آن که می خواهند از رفع بلا و... به آنان داده می شود». ما باید قدر جایگاهی معنوی و  حضور حضرت معصومه در ایران را هم بداینم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha