شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
برنامه ریزی جهت افزایش فعالیت طلاب جهادی برای کمک به بیماران کرونایی یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: خدمت رسانی طلاب جهادی یزدی به بیماران نیازمند کرونایی در منازل آنان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد و حجت الاسلام والمسلمین قره چاهی، مسئول بسیج طلاب استان و نمایندگانی از حوزه علمیه برادران یزد با موضوع برنامه ریزی جهت افزایش فعالیت طلاب جهادی برای کمک به بیماران کرونایی، در دفتر مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد  برگزار شد.

در ابتدای این نشست، هر کدام از مسئولین بسیج طلاب و حوزه علمیه برادران به ارائه گزارشی از فعالیت های طلاب جهادی از ابتدای شیوع بیماری کرونا پرداختند و برای فعال  شدن بیشتر فعالیت ها پیشنهاداتی را ارائه کردند. از جمله این پیشنهادات شناسایی بیماران کرونایی با هماهنگی مراکز بهداشت ، طبخ غذای مورد نیاز بیماران کرونایی و ارسال به درب منازل آنان و همچنین مشاوره برای بیماران کرونایی وخانواده های آنان توسط مشاورین حوزه های علمیه برادران و خواهران بود .

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی  هفته کتاب و کتابخوانی و روز بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) را گرامی داشت و با بیان گزارشی از فعالیت طلاب خواهر جهادی در ایام بیماری کرونا، افزود: امیداواریم با هماهنگی و تعامل بیشتر حوزه های علمیه خواهران و برادران و بسیج طلاب بتوانیم فعالیت طلاب جهادی جهت کمک به بیماران کرونایی را افزایش دهیم و این امر با برنامه ریزی دقیق و انجام درست آن تحقق می ‌یابد.

وی با اشاره به اینکه  انسان نیازمندغذای روح و جسم است، بیان کرد: طلاب جهادی می توانند در این ایام بیماری کرونا این غذای روح و جسم بیماران را در حد توان خود تامین کنند؛ پیرامون غذای جسم باید ابتدا از کارشناسان تغذیه که در زمینه بیماری کرونا آگاهی دارند استفاده شود و با نظر آنان هر روز یک وعده غذایی مقوّی فراهم ودرب منازل بیماران کرونایی تحویل داده شود.

کارگر شورکی اضافه کرد:  با امکاناتی که در آشپزخانه حوزه علیمه برادران وجود دارد امکان انجام این امر، مهیا می باشد و درباره غذای روح نیز باید از مشاوران برادر و خواهر استفاده کرده و با هماهنگی با مرکز بهداشت و درمان و برگزاری جلسات توجیهی، افراد خبره از طلاب و روحانیون جهادی معرفی و در ساعات معین به بیماران و خانواده های آنان مشاوره داده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در ادامه افزود: برای شناسایی بیماران کرونایی نیازمند خدمت، باید با اطلاعاتی که مرکز بهداشت و پایگاه های بسیج و یا از طریق خود طلاب وروحانیون در اختیار گذاشته می شود، برنامه ریزی دقیق صورت گیرد و با زمان‌بندی دقیق، خدمات طبخ غذای مقوی و همچنین خدمات مشاوره به نحو احسن  صورت پذیرد و با اطلاع رسانی درست از طریق خود طلاب و یا از طریق صدا وسیما لازم است راه را برای ارائه این خدمات آسان وهموار کرد.

طبخ غذا و تهیه بسته های معنوی و دارویی، شناسایی افراد با کمک مرکز بهداشت، بسیج و طلاب وائمه جمعه وجماعت، برگزاری جلسات توجیهی برای مشاوران برادر وخواهر، ثبت نام طلاب جهادی در سامانه مرکز خدمات از جمله مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha