جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که باید فرهنگ و تفکر بسیجی به نسل امروز به ویژه نوجوانان و جوانان منتقل شود، گفت: تفکر بسیجی که توسط امام راحل بنا نهاده شد و توسط رهبر معظم انقلاب به خوبی تبیین و نشر پیدا کرد، موتور پیشران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج بزرگ‌ترین دستاوردی بود که امام راحل(ره) آن را ایجاد کرد .

وی با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) مبنی بر این‌که "بسیج لشکر مخلص خدا است"، تصریح کرد: هفته بسیج، بهترین فرصت برای تقدیر از زحمات و جانفشانی‌های شبانه‌روزی این نیروهای مخلص است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان این‌که بلافاصله پس از تشکیل انقلاب اسلامی در راستای حفظ دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران، هم بسیج و هم سپاه تشکیل شد، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که بسیج همواره در سخت‌ترین شرایط یار و یاور ملت سرافراز ایران و انقلاب اسلامی بوده است و  نقش آفرینی‌های این نهاد مردمی، آن را فراتر از یک نیروی دفاعی و حاضر در میدان های مقابله با تهدیدات، به سرمایه عظیم و گره‌گشای ملت در عرصه های مختلف تبدیل کرده است.

نقش ارزنده بسیج بر کسی پوشیده نیست

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی همچنین ضمن اشاره به نقش ارزنده بسیج و بسیجیان در ادوار مختلف انقلاب، عنوان کرد: وجود بیش از ۹۶هزار شهید بسیجی در کشور،گواه این مدعاست.

وی با بیان این‌که بسیج همیشه در صحنه‌های حساس کشور پیشگام بوده و همیشه تاثیرگذار بوده است، تاکید کرد: همه ما به نقش مهم بسیج و بسیجیان در پایان دادن به فتنه‌های کشور همچون کوی دانشگاه،فتنه ۷۸ و فتنه ۸۸ و....در کشور واقف هستیم.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به این نکته که بر اساس فرمایشات امام راحل(ره) بسیج به یک کشور و یا قشر خاص تعلق ندارد، بیان کرد: آنچه مسلم است، آن است که بسیج در کشور، یک گروه و یا یک سازمان خاص نیست، بلکه تفکر و اندیشه‌ای مردمی است که سبب شده است تا در مراحل حساس زمان بتوانیم در مقابل دشمنان به خوبی ایستادگی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی اضافه کرد: شکل‌گیری جبهه مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی از جمله عراق، لبنان، سوریه و همچنین مبارزه با گروهک های تروریستی یکی از دستاوردهای دفاع مقدس ملت بزرگ ایران برای کشورهای منطقه است.

وی با تاکید بر این‌که بایستی فرهنگ و تفکر بسیجی به نسل امروز به ویژه نوجوانان و جوانان منتقل شود، ابراز کرد: تفکر بسیجی که توسط امام راحل (ره) بنا نهاده شد و توسط رهبر معظم انقلاب به خوبی تبیین شد و نشر پیدا کرد، موتور پیشران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند، خدامحوری و اخلاص در عمل مجاهدانه، حفظ روحیه شهادت طلبی‌، حضور با اراده و همت بلند و پیشرو در همه میدان‌های سخت را به عنوان مهمترین فضائل اخلاقی بسیجیان دانست و گفت: تعریف بسیجی از دیدگاه بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران،"هر انسان متعهد به انقلاب"است.

تفکر بسیجی در همه بحران‌های کشور کارگشا است

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی بسیج و تفکر بسیجی را در همه بحران‌های کشور کارگشا دانست و یادآور شد: فعالیت گروه‌های جهادی در ایام کرونا نمونه بارز عملکرد بسیجیان در طول این چهار دهه انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر این‌که در هر جایگاهی وقتی از تفکر بسیج و بسیجیان استفاده شده است موفق عمل کردیم، متذکر شد: عرصه مهم اقتصادی با تفکر بسیجی شکوفا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که خدمات نظام بایستی به صورت مستمر برای مردم بازگو شود، اذعان داشت: در جنگ رسانه‌ای بزرگی قرار گرفته ایم که دشمن در این فضا تلاش می‌کند به جمهوری اسلامی ضربه بزند و باید مواظب جنگ نرم‌و سخت دشمن باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین نوفرستی با بیان این مهم که بسیج و سپاه همیشه در خط مقدم بوده‌اند، خاطرنشان کرد: بنده در بازدید از چندین مسجد و پایگاه بسیج در سطح استان خراسان‌جنوبی شاهد آن بوده‌ام که تعداد زیادی از خواهران بسیجی در کارگاه‌های متعدد تولید ماسک زیر نظر سپاه مشغول کار هستند و خوشبختانه در کل کشور همین‌طور هست و این موضوع برای همگی ما جای بسی افتخار است.

وی ادامه داد: جوانان بسیجی زیادی در سطح مساجد و پایگاه‌های مساجد کشور به صورت خودجوش اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مومنانه، توزیع  بین خانواده‌های نیازمند می‌کنند که قدردان زحمات‌شان‌ هستیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در ستاد ملی مقابله با کرونا و تاکید بر مشارکت همگانی در مقابله با ویروس کرونا، گروه‌های جهادی و بسیجی در راستای حمایت کادر درمان اعلام آمادگی کرده‌اند و در مرحله بستن توافقنامه‌ با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در قالب طرحی با عنوان "طرح شهید سلیمانی" جهت آموزش بسیجیان و کمک آن‌ها به کادر درمان هستیم‌ که انتظار می‌رود که شاهد برکات آن در سطح جامعه باشیم.

انتهای‌ خبر/۱۴

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha