جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 928578
۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
بسیج

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج به رشته تحریر درآورده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار در یادداشتی به مناسبت هفته بسیج آورده است:

اگر مفروض اصلی الگوی تمدن‌سازی پیشرفت درون‌زا را که تکیه به ظرفیت‌های عظیم درونی در جهت رشد و تعالی است بپذیریم،  کدام ظرفیت قابل‌ اتکاتر از بسیج،  این شبکه‌ انسانی قابل‌ اعتماد و معتقد به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی است؟

امام خامنه‌ای در خصوص حضور بسیج در بزنگاه‌های حساس کشور می‌فرمایند:« بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌ های حیاتی و اساسی. میدان‌ها و چالش‌های اساسی زندگی چیست؟ فقط آن وقتی است که به کشوری حمله شود و مردم آن کشور به صحنه بیایند تا از مرزهای خودشان دفاع کنند؟ البته که نه. این فقط یکی از موارد به میدان آمدن است. آن وقتی هم که هویت ملی و سیاسی یک ملت مورد مناقشه قرار می‌گیرد، جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که به فرهنگ و اعتقادات و باورهای ریشه‌دار یک ملت اهانت می‌شود و آن را تحقیر می‌کنند، جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که نسل برگزیده‌ یک ملت احساس می‌کنند از قافله‌ دانش عقب ‌مانده‌اند و باید علاجی بکنند،  جای به میدان آمدن است.  آن وقتی هم که احساس بشود پایه‌های یک زندگی مطلوب و عادلانه در کشور احتیاج به تلاش دارد تاترمیم و یا استوار شود،  جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که جبهه‌های فکری و فرهنگی دنیا برای تسخیر ملت‌ها با ابزارهای فوق مدرن می‌آیند تا ملتی را از سابقه و فرهنگ و ریشه‌ خود جدا کنند و به‌ راحتی آن را زیر دامن خودشان بگیرند، جای به میدان آمدن است.  همه‌ این‌ها انسان‌هایی را می‌طلبد که نیاز را احساس کنند.» (۵ خرداد ۱۳۸۴)

روشن است سرمایه‌ انسانی زیرساخت بنیادین شکل‌گیری تمدن است و لذا بایسته‌ اصلی طی طریق در مسیر پیشرفت و تمدن‌سازی، ‌تربیت نسلی تمدن‌ساز و متعهد به پیش ‌روندگی و پیش‌برندگی است. تدبیر هوشمندانه‌ امام راحل عظیم‌الشأن (ره) در شکل‌دهی به چنین شبکه‌ عظیم انسانی ‌تربیت‌یافته و در مسیر پرورش، اکنون یکی دیگر از ره‌آوردهای خود را نشان می‌دهد.

در دهه‌ پنجم انقلاب اسلامی که موضوع و مسئله‌ اصلی کشور «پیشرفت و الزامات آن» بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب است، این شبکه و جریان انسانی به ‌خوبی می‌تواند نظام را در شکل‌دهی آینده‌ مطلوب یاری دهد.

روشن است سرمایه‌ انسانی زیرساخت بنیادین شکل‌گیری تمدن است و لذا بایسته‌ اصلی طی طریق در مسیر پیشرفت و تمدن‌سازی، ‌تربیت نسلی تمدن‌ساز و متعهد به پیش‌روندگی و پیش‌برندگی است.  البته شایان‌ ذکر است بهره‌گیری از این مجموعه‌ عظیم و جریان‌سازی برمبنای آن،  نیازمند توجه به چند نکته‌ اساسی است:

۱) مسئولان، مؤثرین و آحاد بسیج در سراسر کشور مسئولیت و رسالت تاریخی خود را در این امر سرنوشت‌ساز شناخته و برای نقش‌آفرینی عمومی و تخصصی خود طرح‌ریزی ویژه داشته باشند.

۲) جریان مستمرتربیت سرمایه‌ انسانی که در جهت نیروی ‌تراز انقلاب اسلامی است،  بی‌وقفه ادامه یافته و بر توان و عزم بر آن افزوده گردد.

۳) متولیان امور کشور خصوصاً در حوزه‌های اجرایی نیز در جهت شناخت ظرفیت‌ها و استعدادهای عظیم انسانی این مجموعه و بهره‌گیری هرچه بیشتر از آن تلاش کنند و حمایت‌های لازم را از گسترش این تفکر،  روحیه و تشکیلات پیش‌برنده‌ی آن بنمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha