شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
هفته بسیج در سقز

حوزه/ در مراسمی به مناسبت هفته بسیج، روحانیون، ماموستایان ایثارگر و خانواده های شهدای شهرستان سقز تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، در مراسمی به مناسبت هفته بسیج، روحانیون، ماموستایان ایثارگر و خانواده های شهدای سقز امروز در حسینیه این شهر تجلیل شدند.

در این مراسم که با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی انجام گرفت، امام جمعه سقز اظهار داشت: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی همواره شاهد رشادت و از خودگذشگتی روحانیون اهل تشیع و اهل تسنن بودیم.

حجت‌الاسلام محمد فلسفی گفت: امروز هم که در کشور جنگی نیست باز هم شاهد حضور جهادی روحانیون و ائمه جمعه در جبهه جنگ فرهنگی هستیم.

امام جمعه سقز در ادامه سخنان خود تاکید کرد: بی گمان حضور روحانیون و ماموستایان در این روزهای حساس کرونا می تواند در جامعه بسیار تأثیرگذار باشد.

حجت الاسلام فلسفی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: در همان روزهای نخستین شکل گیری انقلاب اسلامی آمریکا، اسرائیل و شوروی سابق دست به دست هم دادند تا نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران را محو کنند ولی این کار با تدبیر و هوشیاری امام راحل خنثی شد.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه انقلاب ما دینی است و علمای زیادی در جنگ حضور داشتند، گفت: علما و مردم استان کردستان در همان روزهای نخستین جنگ تحمیلی در برابر دشمنان این مملکت ایستادند که این نشان از صداقت و روحیه انقلابی گری مردم این دیار دارد.

امام جمعه سقز ادامه داد: با وجود اینکه کرونا مساجد و مراسم های دینی و مذهبی را به تعطیلی کشانده است، باید گفت که کار تبلیغ و هدایت هرگز تعطیلی ندارد، بلکه نقش روحانیون اهل سنت و اهل تشیع دوچندان شده است.

حجت الاسلام فلسفی تاکید کرد: در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی نباید هرگز دعا، تمسک به درگاه باری تعالی و... خدایی ناکرده فراموش و یا کمرنگ شود.

در پایان این مراسم از روحانیون، ماموستایان ایثارگر و خانواده شهدای شهرستان سقز با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha