سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
گردهمایی برخط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهکام شبکه های مجازی، اینترنت و ماهواره را برخی از ابزارهای ضلالت دانست و گفت: وظیفه ما انتشار مسائل فرهنگی سالم از طریق این ابزارهاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کردستان، حجت الاسلام والمسلمین مهکام در گردهمایی برخط طلاب جدیدالورود مدارس کردستان، کار در فضای فرهنگی و تربیتی را از جهاتی سخت و از جهاتی شیرین دانست و گفت: کار در فضای فرهنگی، انگیزه بالایی را می‌طلبد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص آتش به اختیار، تأکید کرد: آتش به اختیار یعنی یک کار تمیز فرهنگی، این رسالت و مسئولیت ما را خیلی بالا می‌برد و طبیعتا ما باید با تمام توان، تلاش کنیم.

این استاد روانشناسی، گام های مدیریت مناسب تحصیلی را داشتن چشم انداز روشن و مشخص از آینده دانست و گفت: چیزی که مهم است داشتن هدف توأم با انگیزه خدمت به جامعه است و این که از این مسیر کارهای ارزنده برای اجتماع انجام دهیم.

وی افزود: در روانشناسی به این انگیزه ها ارزش می گویند، ارزش هایی که ما در پی آن می گردیم و برای ما بسیار قیمتی است، شهرت، ثروت، قدرت، خدمت به خلق خدا و خدمت به دین خدا همه ارزش هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام، اولین گام مدیریت تحصیلی را مشخص کردن ارزشها دانست و تاکید کرد: اگر ارزش‌ها شناخته نشوند و یا شناخت درستی از این ارزش‌ها صورت نگیرد، نمی‌توان برنامه‌ریزی درستی ارائه کرد؛ از این رو جامعه ما نیاز به‌ نوعی از مدیریت دارد که با ارزش‌های الهی، دینی و مبانی اخلاقی آن پیوستگی داشته باشد.

وی با تاکید بر سخن شهید صدر، که می فرماید «هدایت منتشر نمی شود مگر از آن مسیری که ضلالت در آن منتشر می شود»، ابزارهای ضلالت را در این زمان شبکه های مجازی، اینترنت و ماهواره دانست و تصریح کرد: وظیفه ما این است که تلاش کنیم از طریق این ابزارها، مسائل فرهنگی سالم را منتشر کنیم، علت این که حضرت آقا در سخنرانی خود فرمودند: «اگر من رهبر نبودم و یک روزی همچین مسئولیتی از من گرفته می شد، تنها کاری که می کردم این بود که مسئولیت فضای مجازی کشور را بر عهده می گرفتم»؛ این نشان می دهد که فضای مجازی تا چه اندازه اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مهکام دومین گام مدیریت تحصیلی را، هدف گذاری دانست و گفت: تفاوت هدف گذاری با ارزش گذاری در کمیت و کیفیت انجام کار است، هدف کمیت کار را نشان می دهد و ارزش کیفیت کار را؛ هدف ها در خدمت ارزش ها هستند.

وی در ادامه افزود: سومین گام، برنامه ریزی برای رسیدن به هدف است، روایتی از امام رضا(ع) داریم که می فرمایند که  ساعات روزانه را به چهار بخش تقسیم کنید: بخش اول برای عبادت، بخش دوم برای معیشت، بخش سوم برای ارتباطات با دیگران، بخش چهارم برای لذت های شما، با این چهارمی شما برای سه کار اول می توانید قدرت پیدا کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha