جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در نشست مجازی کتاب و کتابخوانی یکی از فواید کتابخوانی را بهره مندی از کلاس درس اساتید سالیان خیلی دور، افزایش آرامش و کاهش استرس، تقویت ذهن، داشتن خواب راحت، مقابله با افسردگی، افزایش آگاهی، تقویت حافظه، افزایش تمرکز، تقویت قدرت تحلیل و توسعه تفکر انتقادی برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی پیش از ظهر امروز در همایش مجازی کتاب و کتابخوانی به مناسبت هفته کتاب با تبریک به بانوان طلبه به عنوان اهل علم و نیز تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: امروز اخرین روز از هفته کتاب و کتاب خوانی است و در این فرصت از مدیران، معاونان، کادر، هم چنین مؤسسین محترم، هیئت امناء و همکاران خدوم مدیریت استانی و مرکز مدیریت قم و همه کسانی که در مدارس فعالیت دارند و برای این حوزه علمیه مقدسه تلاش و زحمت می کشند؛ تشکر و قدردانی می نمایم.

وی تصریح کرد: ما باید قدر و منزلت خود را  ابتدا بشناسیم و ببینیم خداوند متعال چه نعمتی نصیب ما کرده است و چه توفیقی پیدا کردیم که توانستیم در حوزه های علمیه حضور پیدا کنیم و وقت خودمان را در حوزه صرف کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با یادآوری خاطره ای از آیت الله شبیری زنجانی در کتاب الکلام یجر الکلام، گفت: ایشان می گوید در عالم خواب و رؤیا دیدم و شنیدم که می گویند مولای متقیان حضرت امام امیر المؤمنین علیه السلام به حیاط فیضیه تشربف آوردند؛ با سرعت از طبقه بالا به پایین آمدم و دیدم حضرت کنار باغچه فیضیه نشسته است و من بالای سر حضرت ایستادم و دارم تماشا می کنم؛ حضرت فرمودند می دانی من چه کار می کنم؟ گفتم شما دانا هستید، فرمودند این ها طلبه هایی هستند که آنها را کاشته ام، حضرت دست بر سر گیاهان و گلها کشید و فرمودند اینها را می بینی و به گلها اشاره کردند چقدر این خوب و با نشاط است و به گل های دیگری دست کشیدند و فرمودند اینها چقدر زرد و پژمرده هستند، که در این لحظه من از خواب بیدار شدم.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ادامه داد: از این خواب عالم بزرگوار این استفاده را می کنیم که ما طلبه ها با عنایت آقا امیرالمؤمنین علیه السلام و خاندان اهل بیت به این حوزه آمدیم و ممکن است در بعضی تردید و دودلی یا کم کاری دیده شود و باید توجه کنیم همان دستی که ما را به حوزه ها آورده کمک می کند تا این راه ادامه دهیم.

وی توصیه کرد: در این مسیر باید متوسل شویم و قدر خومان را بدانیم چون برخی قدر خود را دانستند و به مقامات عالیه رسیدند و برخی قدر خود را ندانستند و در بین راه ناامید، مردد و گاهی خدای ناکرده از حضور در حوزه و تحصیل در حوزه و خدمت در حوزه محروم می شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم ما همچنان در مسیر طلبگی در خانه اهل بیت علیهم السلام هستیم و از خداوند و اهل بیت استمداد بطلبیم و آنان را در درگاه الهی واسطه قرار دهیم  تا عنایت الهی بیش از پیش نصیب ما شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی ابراز کرد: خدمت در حوزه علمیه چیز کمی نیست و انسان هر کاری که در حوزه و خانه امام صادق علیه السلام و امام باقر علیه السلام و خانه حضرت زهرا سلام الله علیها انجام می دهد توفیق الهی است.

وی تأکید کرد: شاکر خداوند متعال باشیم که دستمان را گرفتند و به حوزه علمیه آوردند، طوری نشود که ما را از خانه خودمان بیرون کنند و این خدمت در هر زمینه ای که باشد ارزشمند است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با یادآوری خاطره مشهور امام خمینی رحمت الله علیه گفت:  آیت الله لواسانی که از هم درسان حضرت امام رضوان الله تعالی علیه است نقل کردند یک وقتی با حضرت امام رحمه الله علیه رفتیم مشهد زیارت آقا اما رضا علیه السلام و حضرت امام یک مقدار زیارت می خواندند و زودتر از ما به منزل می روند و سماور روشن می کردند و چای درست می کردند که وقتی ما می آییم همه چیز آماده باشد، گاهی می گفتیم شما زودتر می آیید و زیارت را ترک می کنید حضرت امام فرمودند این کار کمتر از زیارت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با بیان این که بسیاری از افراد آرزوی خادمی امام رضا علیه السلام را دارند، تا نامشان در صحیفه امام رضا و خادمان ثبت شود، افزود: این افتخار به ما و شما و کارکنان و کتابداران و همه عزیزان داده شده تا خدمت ما در کتاب و صحیفه امام زمان علیه السلام ثبت شود، این چیز کمی نیست که بر این نعمت الهی باید خدا را شاکر باشیم.

وی خطاب به کتابداران مدارس علمیه گفت: در اینجا که شما به عنوان کتابدار مشغول هستید یکی از هنرهای شما باید این باشد که بتوانید ارباب رجوع جذب کنید و مهارت جذب به ارباب رجوع را داشته باشید که افراد جدیدی را جذب کنید تاکتاب امانت بگیرند و از فرصت استفاده کنید و هر روز یک مطلبی از کتاب نقل کنیم تا جاذبه داشته باشد.

فواید کتاب و کتابخوانی

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد به کتابداران توصیه کرد: بیاییم فواید کتابخوانی را به صورت تابلو نصب کنیم و یا خلاصه ای از کتاب را در معرض دیگران قرار دهیم زیرا یکی از فواید کتاب و کتابخوانی انسان را به گذشته های خیلی دور و در پای درس و کلاس گذشتگان می برد و از اساتیدی که در مسیر خیلی دوری هستند بهره مند می شویم و گاهی تأثیر کتاب از همنشینی با استاد بیشتر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی برخی دیگر از فواید کتابخوانی را افزایش آرامش و کاهش استرس، تقویت ذهن، داشتن خواب راحت، مقابله با افسردگی، افزایش آگاهی، تقویت حافظه، افزایش تمرکز، تقویت قدرت تحلیل، توسعه تفکر انتقادی و ... برشمرد.

وی خواستار شد: انتظار ما از خواهران در هر مسئولیتی که هستید آن است که خودمان را به رنگ پیغمبر صلوات الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام در آوریم تا در مراودات و کارهایمان با اخلاق خوش برخورد کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطرنشان کرد: یک کتابدار می‌تواند نقش بزرگی در تربیت و راه نشان دادن به طلاب ایفا کند و گاهی یک استاد را سربلند نماید.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی در پایان از همه کتابداران به خصوص کتابدار مؤسسه آموزش عالی حوزوی سطح ۳ امام حسین علیه السلام که رتبه اول کشوری در امانت دهی «سامانه تحت وب فراکاووش» را کسب نمودند تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha