پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: دشمن در این ۴۰ سال، شکست خورده اصلی است و پیروز این میدان افراد با خدا و افرادی همچون سردار سلیمانی هستند که با خلوص خود همه چیز را زیر و رو کرده‌ و تمام معادلات دشمنان را به هم زدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، عصر امروز در آغاز طرح تلاوت ۴ هزار ختم قرآن و ۴ هزار چله زیارت عاشور به یاد ۴ هزار شهید استان یزد به مناسبت هفته بسیج اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در این بلاهای عمومی، حرکت و تحول عمومی است و یکی از اصیل ترین راه ها تجدیدنظر در اعمال گذشته و التجا به خدای متعال و عبرت گرفتن از حوادثی است که در دنیا اتفاق می افتد.

وی افزود: التجا به خدا هم در پیشگیری از وقوع بلا و هم برای رفع بلا مؤثر است اما برای التجا به خدا و توجه به حق باید مقدماتی نیز داشته باشیم که مهمترین آن تجدیدنظر در کارها و توبه و استغفار است.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: توجه به خدا و صبر کردن در مسیر حق و استعانت از خدای متعال به وسیله دعا و التجا میسر می شود و قرآن هم می فرماید که اگر شما دعا نکنید، مورد توجه خدا نمی گیرید.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر دعا برای خدا و خالصانه باشد، این دعا پیشگیری است و همانطور که حضرت علی(ع) فرمودند: دعا کلید باز کردن درهای رحمت خدا و چراغی در تاریکی‌هاست.

وی بیان کرد: بر اساس روایت امام صادق(ع)؛ اگر در مواقع سلامت شکرگزار خدا باشیم آنگاه خدا در هنگام وقوع بلا، ما را از بلا حفظ می کند و حتی در روایات آمده که خداوند متعال بلاهایی که در مورد نزول آن وعده داده و آن را قطعی دانسته را در صورت دعا و توبه متوقف خواهد کرد.

آیت الله ناصری یزدی تصریح کرد: التجا و توجه نباید در این شرایط مورد غفلت قرار گیرد زیرا ما اکنون دچار یک بلای عمومی شده ایم بنابراین برای رفع آن نیاز به یک حرکت و تحول عمومی است و مهمترین آن استغفار است.

امام جمعه یزد اظهار داشت: در دعا و توبه، ائمه معصومین(ع) و شهدا را شفیع قرار دهید و إن‌شاءالله که خداوند متعال به ما عنایت کند و این بلا از کشور ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه ما دشمنانی داریم که همواره در صدد ضربه زدن به کشور، نظام، انقلاب و مردم هستند، افزود: این انقلاب و این کشور به واسطه همین دعاها از گزند دشمنان در امان مانده و دشمنان ما در همه صحنه ها از جمله جنگ تحمیلی، تحریم ها و ... شکست خورده‌اند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: دشمن در این ۴۰ سال، شکست خورده اصلی است و پیروز این میدان افراد با خدا و افرادی همچون سردار سلیمانی هستند که با خلوص خود همه چیز را زیر و رو کرده‌ و تمام معادلات دشمنان را به هم زدند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و تبریک این روز به همه بسیجیان گفت: بسیج یک حرکت بزرگ و مقدس بود و هر کجا مردم، بسیجی‌وار وارد صحنه شده اند، همه چیز از دست دشمن خارج شده و همین حرکت بسیجی را در لبنان و سوریه و عراق پیاده کردند و دشمن را کنار زدند.

امام جمعه یزد ادامه داد: ائتلاف چندین کشور در سوریه برای سرنگون کردن حکومت آن، با همین حرکات بسیجی، بزرگ و خالصانه به هم خورد و از بین رفت.

آیت الله ناصری یزدی تأکید کرد: بسیجی حرکتی صادقانه، عالمانه و در مسیر تقویت دین خدا و اعتلای کلمه الله، در ساحت‌ها و میدان‌های مختلف اعم از جنگ، مبارزه با جهل و بی سوادی، مبارزه با فقر و فلاکت، مبارزه با سیاست‌های غلط استکبار جهانی، مبارزه با تقویت عقاید، رشد علمی و فناوری و ... است و این روحیه بسیجی که در جامعه ایجاد شده، همه جا توانسته کارآمد باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: این روحیه بسیجی حفظ شود و بسیح قداست و التجا خود به خدا و خلوص خود را از دست ندهد و طوری نشود که سیاست‌ها او را به هر طرف بکشاند و از اصل کار و رسالت خود غافل شود.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: آمریکایی‌ها اکنون خودشان هم گیج هستند و برنامه هایشان به هم ریخته است و اگر می خواهیم در این شرایط سالم بمانیم، باید در این فرصت ها خود را بسازیم و اتحادمان را تقویت کنیم و همه پای کار بیایند و این سازندگی را کامل کنند تا به شرایطی برسیم که دیگر تحریم های آنها بر ما اثر نگذارد.

وی ادامه داد: دشمنان و دست‌نشانده ‌های آنها جو سازی می کنند و می خواهند کاری کنند که ما را از مسائل بترسانند و می خواهند ایران و اسلام و انقلاب را جمع کنند و صهیونیست ها را به قدرت مسلط برسانند؛ اما ایران نگذاشته و جوانان دنیا را بیدار کرده گرچه برخی حرکتهای ما را منحرف کردند اما در هر حال جهان بیدار شده است.

آیت الله ناصری یزدی گفت: ما باید آینده خود را خودمان رقم بزنیم زیرا اعتباری به آنها نیست و در این شرایط اتکا و امید به آنها عقلانی نیست؛ زیرا دشمن در صدد کوچک کردن ما بوده و میخواهد کاری کند که ما قدرتمندی خود را که ریشه در اتکا به خدا دارد، فراموش کرده و احساس حقارت کنیم در حالی که انقلاب و اسلام و امام، برعکس این را به ما یاد داده‌اند بنابراین باید خود را بزرگ ببینیم و قدرتی که در وجودما نهاده شده را استفاده کنیم.

امام جمعه یزد تأکید کرد: فهم و درک و هوش جوانان ما از بسیاری از کشورهای اروپایی بیشتر است زیرا فهم ما متکی به خداست و فهم آنها متکی به ابزار است.

وی تصریح کرد: باید احساس قدرت و توانمندی را در بین جوانان زنده کنیم و مسئولان هم درک کنند و بدانند که توانمندیم و دست یاری خدا با ماست بنابراین باید ایستادگی کرده و در این مسیر جدی باشیم و نگاهمان به این نباشد که در سایر کشورها چه کسی به قدرت می رسد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha