جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ محمدلو گفت: برای داشتن فرزند صالح، همسر دیندار، جامعه و محیط سالم، همنیشنان مؤمن، خوردن و تربیت دینی ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، به روش ‫های تربیت از دیدگاه قرآن و پیامبر اکرم (ص) اشاره کرد و با بیان این‫که قرآن کریم خصوصیات خانواده الهی را شتاب در کارهای نیک، پرستش پروردگار با بیم و امید و فروتنی و خضوع در برابر خداوند متعال بیان می‫ کند، گفت: فرقی بین فرزند پسر و دختر وجود ندارد و مهم داشتن ایمان، تقوا و عمل صالح است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان ‫غربی با تصریح بر تاثیر اساسی رفتارهای پدر و مادر در آینده فرزندانشان، ادامه داد: همان‫ گونه که رفتار فرزندان در ثواب و عقاب والدین تاثیر دارد، رفتار و اعمال پدر و مادر هم در سرنوشت اولاد مؤثر است.

وی در ادامه فرزندان را زینت دنیا و زمینه آزمایش انسان ‫ها عنوان کرد و بیان داشت: پروردگار عالم برخی انسان‫ها را با مال و اولادشان مورد امتحان قرار می ‫دهد و گاهی این امر موجب عاقبت به شری والدین می ‫شود که نمونه آن را در زندگی روزمره به کرات می‫ بینیم و بعضا پدر و مادر به خاطر فرندان خود به حرام روی آورده و مرتکب گناه می ‫شوند.

محمدلو تصریح کرد: اموال و فرزندان از یک سو زینت دنیا و نعمت پروردگار هستند و از سوی دیگر، ابزاری برای ابتلا و امتحان، فراموش نکردن هدف اصلی از زندگی و محور اصلی برای مصون ماندن از خطر فتنه‫ ها هستند.

وی با بیان این‫که برای داشتن اولاد صالح باید در موقع انتخاب همسر دقت کافی داشته باشیم، گفت: برای داشتن فرزند صالح، همسر دیندار، جامعه و محیط سالم، همنیشنان مؤمن و تربیت دینی لازم و ضروری است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‫غربی با بیان این‫که باید فرزندان از دوران کودکی به گونه‫ ای تربیت شوند که احترام به دیگران را یاد بگیرند، افزود: رعایت عدالت میان فرزندان، ایجاد فضای سالم برای تربیتشان، زمنیه ‫سازی ازدواج آن‫ها، داشتن رابطه صمیمی با اولاد و دعای خیر برای آن‫ها از مهم‫ترین وظابف پدر و مادر است.

انتهای  پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha