سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ترور

حوزه/ جلیلی با بیان این که ترور بزرگان دینی و سیاسی اسلام از شیوه های غیر انسانی دشمنان در طول تاریخ بوده است، گفت: دشمن از زمان پیامبر تا به امروز پیشوایان دینی و هزاران دانشمند دینی، سیاسی و علمی را ترور کرده است و از این حربه برای تضعیف اسلام استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، سلبناز جلیلی امروز در مراسمی که با موضوع ترور در مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که از صدر اسلام تاکنون همواره رهبران و فعالان سیاسی و دینی، علمی، نظامی، امنیتی و ... هدف ترور دشمنان سرسخت اسلام بوده اند، اظهار داشت: وجود مقدس پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) دو بار در لیله المبیت و بازگشت از جنگ تبوک مورد ترور واقع شده است و همچنین وجود مبارک امیرالمؤمنین و سایر ائمه معصومین(سلام الله علیهم) ترور شدند.

وی ادامه داد: در دوران قاجار می توان ازبزرگانی همچون امیرکبیر، آیت الله بهبهانی، شیخ فضل الله نوری در دادگاه ساختگی، به عنوان شهدای ترور نام برد و در دوران پهلوی هم افرادی مثل شهید مدرس و شهید نواب صفوی و ... ترور شدند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی شخصیت های برجسته ای مثل شهید مطهری، بهشتی، سید عباس در لبنان، آیت الله حکیم در عراق، شهیدان سلیمانی و فخری زاده و دیگر شهدای هسته ای و... مورد ترور واقع شدند و امام خمینی(ره) این کار دشمن را یک امر غیرانسانی و ناجوانمردانه می دانست که از حماقت و بی عقلی و عجز و ضعف آن ها ناشی می شود که از طریق خشونت و قتل و ایجاد رعب و ترس، می خواهند به اهداف سیاسی خود برسند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) انگیزه گروهک های تروریستی را از ترور روحانیون، منحرف کردن پشتیبانی ۳۶ میلیون جمعیت ایران و میلیون ها مسلمان و مستضعف جهان از جمهوری اسلامی و راه اسلام می دانست، گفت: بنیان گذار انقلاب اسلامی بیان می کردند؛ با ترور شخصیت های بزرگ، اسلام ما تایید می شود و ترور اشخاص، ترور نهضت نیست.

جلیلی تاکید کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز، علت اصلی فشارها بر جمهوری اسلامی را، مانع شدن از الگو بودن انقلاب اسلامی در مقابل چشمان مردم منطقه می داند و می فرماید: «دانشمند را ترور می کنند، تا ملت ایران نتواند حرکت عظیم و پیشرفته علمی خودش را که به برکت اسلام و انقلاب است، روی دست بگیرد و به دنیا نشان دهد به امت اسلامی نشان بدهد».

وی با اشاره به این که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشران تمدن اسلامی همواره از شروع انقلاب مورد هجمه های دشمنان در تمام زمینه های سیاسی، امنیتی، فرهنگی، علمی و غیره، بوده است، بیان داشت: دشمن اصلی این تمدن بزرگ و غنی، تمدن چهارصد ساله غرب است که خوی وحشی گری دارد و پیشران آن، شیطان بزرگ، یعنی آمریکاست، کشوری که برای از بین بردن و تضعیف تمدن و نظام اسلامی از حمایت و پشتیبانی اروپا برخوردار است و برای اجرای نقشه هایش، فرزند نامشروع خود؛ اسرائیل را تشویق به ترور می کند و از ظرفیت سلفی گری و وهابیت و ایجاد فرقه های تقرقه افکن مثل داعش، طالبان و ... برای ضربه زدن به عقاید مسلمانان به ویژه غرب آسیا بهره می گیرد و ناجونمردانه ترین تحریم ها را علیه ملت ایران برای تضعیف اقتصاد مردم استفاده می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی راه مقابله دشمن را اخراج آمریکا از منطقه دانست و گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی و آرامان دینی انتقام سخت، باید اهداف بلند و میانی همچون؛ زنده نگه داشتن «روز جهانی قدس»، روز همبستگی بین المللی مسلمانان جهان، برای حمایت از حقوق قانونی ملت مظلوم فلسطین، به عنوان نماد مقابله با مستضعفین و مستکبرین جهانی، پافشاری بر ادامه راه دانشمندان ترور، برنامه ریزی برای تشکیل دولت بزرگ اسلامی ناب محمدی در آینده، بعد از اخراج کامل آمریکا از منطقه، داشته باشیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha