جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایمان و عمل صالح

حوزه/ ترابی با بیان این که بعد از ایمان به خداوند و اولیای الهی عمل صالح است که سعادت انسان را تضمین می کند، گفت: بنابر روایات ائمه معصومین ترک محرمات و انجام واجبات و عمل به مستحبات موجب تعالی و سعادت انسان می‌شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، فاطمه ترابی، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه برگزار شد، با بیان این که طبق آیات قرآن کریم برای انسان غیر این حیات دنیوی، زندگی دیگری در نتیجه اعمال انسان در آخرت خواهد بود، اظهار داشت: بعد از ایمان به خداوند متعال عمل صالح وسیله تکامل نفس و تقرب به خدا و نیل به درجات عالی انسانیت و زندگی پاک و پاکیزه اخروی است.

وی افزود: عمل صالح موجب می شود انسان به سمت خداوند حرکت کند و عمل صالح هم از نیت و اخلاص به دست می آید و موجب تکامل و کمال انسان می شود و قرآن مجید تنها راه سعادت بشر را داشتن توشه نیکو عنوان می کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تصریح بر این که بعد از اعمال واجب، مستحبات است که زمینه تعالی انسان را تسریع می کند، اضافه کرد: همان گونه که در کتب ادعیه اشاره شده است سالک الی الله با عمل به برخی مستحبات صفا و نورانیت پیدا کرده و به مقامات عالی دست پیدا می کند.

وی در ادامه به سخنی از علامه طباطبایی(ره) اشاره کرد و گفت: صاحب المیزان بیان می کردند که؛ در نجف اشرف، شیخ عابد و زاهدی مشهور به «شیخ عبود» که از اولیاء خدا و اهل سیر و سلوک بود و دائما به ذکر و عبادت اشتغال داشت و گاهی به قبرستان وادی السّلام می‌رفت و ساعت‌ها در گوشه و کنار می‌نشست و فکر می‌کرد و گاهی قدم می‌زد و قبرها را نگاه می کرد و روزی در موقع برگشت از قبرستان با چند نفر برخورد می کند و آن ها از شیخ عبود درباره وادی السلام می پرسند و او بیان می کند که؛ هر چه در قبرهای کهنه و جدید دقت کردم، مار و عقرب و وسیله عذابی که در روایات تصریح شده پیدا نکردم و وقتی از قبرها سؤال کردم آن ها گفتند که وسایل عذاب را انسان ها از دنیا با خود می آورند.

ترابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به خداوند متعال انجام واجبات و ترک محرمات و عمل به مستحبات است و کسانی که کاملا مطیع شرع و دین باشند می توانند به سعادت دنیا و آخرت برسند.

وی ادامه داد: انسان در همین جهان، به پرورش نفس و تامین زندگی اخروی خویش اشتغال دارد و به وسیله عقاید و افکار، ملکات و محبت ها، علائق، توجهات و انسها و به وسیله کارهایی که در نفس اثر می گذارند، تدریجا ساخته شده و پرورش می یابد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha