پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 931645
۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
ماموستا سرخابی

حوزه / امام جمعه سابق اهل سنت نقده به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، ماموستا ابراهیم سرخابی، امام جمعه سابق اهل سنت نقده و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت پیرانشهر در سن ۶۰ سالگی به دلیل ابتلا به کرونا درگذشت.

این روحانی فرهیخته اهل سنت که از جانبازان انقلاب اسلامی بود، نقش مهمی در ایجاد وحدت بین شیعه و اهل سنت در آذربایجان غربی داشت.

ائمه جمعه نقده، امام جمعه محمدیار و همچنین مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی در پیام های جداگانه، درگذشت این عالم اهل سنت را تسلیت گفتند که متن پیام ها به این شرح است:

حجت الاسلام عسگر فعال آذر، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان غربی

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت روحانی مبارز، خدوم و انقلابی و از جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس جناب ماموستا ابراهیم سرخابی(رحمةالله علیه‌) موجب تاسف و تاثر گردید.

مقاومت و تلاش خستگی ناپذیر این روحانی مجاهد در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب و ترویج معارف دینی به ویژه اتحاد و همدلی امت اسلامی برجسته و نمایان بود.

اینجانب این ضایعه بزرگ وفقدان آن مرحوم را خدمت جامعه محترم اهل سنت استان و بالاخص بیت مکرم آن مرحوم  تسلیت عرض نموده و از درگاه پروردگار متعال برای ایشان، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان، شکیبایی و بردباری مسألت می‌نمایم.

حجت الاسلام حسین منیری امام جمعه محمدیار

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت عالم عامل و بزرگوار حاج ماموستا سرخابی، امام جمعه سابق اهل سنت شهرستان نقده را به جامعه محترم روحانیت خاصه علمای بزرگوار اهل سنت و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند برای آن مرحوم مغفرت و رحمت الهی و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت دارم.

حجت الاسلام محمود ابراهیمی، امام جمعه نقده

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

در گذشت عالم بزرگوار و زحمتکش حاج ماموستا سرخابی را که سالهای سال در مسئولیت نهاد مقدس امامت جمعه شهرستان نقده و تبلیغ دین اسلام فعالیت داشتند به جامعه محترم روحانیت مخصوصا علمای بزرگوار اهل سنت و خانواده محترمشان تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم سفر کرده مغفرت الهی و برای بازماندگان عزیزش صبر جمیل آرزومندم.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha