جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ متاسفانه برخی فیلم سازان داخلی و تلویزیون در فیلم های خود افراد غربی را متمدن و با فرهنگ نشان می دهند و ملت و مردم ایران را تحقیر می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، با اشاره به تفاوت های سبک زندگی اسلامی و غربی در بیانات رهبر انقلاب، اظهار داشت: تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌ جبران اخلاقی، اقتصادی، دینی و سیاسی به کشور و ملت ما زده است و مقابله با آن جهادی همه ‌جانبه و هوشمندانه می‌ طلبد.

وی ادامه داد: سبک زندگی و رفتارهای احتماعی ما تابع برداشت های ما از زندگی است و آن چه را به عنوان هدف معین می کنیم می تواند در سرنوشت ما تأثیرگذار باشد و در سبک زندگی غربی سنت و دین گریزی، فردگرایی، مصرف گرایی، تنوع طلبی، تقدم آسایش بر آرامش را از ملزومات خود می دانند و پول و اقتصاد در آن در اولویت است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی نگاه توحیدی به زندگی را از مهم ترین مؤلفه های سبگ زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: در سبک زندگی دینی حب و بغض ها بر اساس خط و مشی الهی صورت می گیرد.

وی با بیان این که یکی از نگرانی های رهبر انقلاب در رابطه با سبک زندگی، تقلید از غرب است، اضافه کرد: غرب با استفاده از هنر فرهنگ غلط و منحط و هویت سوز خود را به نمایش گذاشته و تبلیغ می کند و بر این اساس به صورت پروژه ای یک ملت را تحت مطالعه قرار داده و نقاط ضعفش را پیدا می کنند و از روانشناس و جامعه شناس و مورخ و هنرمند استفاده کرده و راه های تسلط بر این ملت را پیدا و به فیلمسازی روی می آورند و از آن طریق فرهنگ خود را به ملت ها غالب می کنند.

محمدلو با بیان این که متاسفانه برخی فیلم سازان داخلی و تلویزیون در فیلم های خود افراد غربی را متمدن و با فرهنگ نشان می دهند و ملت و مردم ایران را تحقیر می کنند و جوانان به همین دلیل شیفته غرب می شوند، گفت: در اثر ساخت فیلم هایی با مضمون تطهیر چهره غرب و سبک زندگی غربی  شاهد معضلات فرهنگی مداوم در بین جوانان هستیم و باید تاثیر هنر و رسانه را در تغییر ذائقه های جوانان جدی گرفت.

وی، کتاب را یکی از عوامل تأثیرگذار در سبک زندگی عنوان کرد و بیان داشت: متاسفانه در اثر غفلت و یا ناآگاهی برخی کتب مجوز چاپ می گیرند که هدفشان تخریب فرهنگ دینی و ایرانی است و سبک زندگی غربی را هم ترویج می دهند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی ورود جوانان انقلاب به عرصه رسانه و هنر را لازم و جدی عنوان کرد و گفت: اگر امروز جوانان و انقلابیون به این عرصه ورود نکنند و مدیریت رسانه ها را به دست نگیرند در آینده با مشکل بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha