جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عذاب الهی

حوزه/ خانم عبدالعلی زاده با بیان این که به تعبیر قرآن کریم سرپیچی از رهنمودها و راهنمایی های عقل، سبب اصلی غوطه ور شدن در عذاب های دوزخ است، گفت: تقلید کورکورانه، از موانع اندیشه دینی است و پیروی بدون تفکر از سنت های غلط رایج پیشینیان و برخی شخصیت های جامعه مورد مذمت قرار گرفته است که متاسفانه امروزه خیلی ها بدان گرفتار هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اشرف عبدالعلی زاده امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه الزهرا(س) ارومیه به صورت مجازی برگزار شد، با بیان این که از دیدگاه امام رضا علیه السلام حقیقت عبادت، تفکّر و تعقّل و فراتر از کثرت نماز و روزه است، اظهار داشت: با تفکر در پیش آمدهای زندگی، معرفت انسان به پروردگار بیشتر و عمیق تر می شود و این سبب تقویت ایمان است.

وی با بیان این که به تعبیر قرآن کریم سرپیچی از رهنمودها و راهنمایی های عقل، سبب اصلی غوطه ور شدن در عذاب های دوزخ است، ادامه داد: تقلید کورکورانه، از موانع اندیشه دینی است و پیروی بدون تفکر از سنت های غلط رایج پیشینیان و برخی شخصیت های جامعه مورد مذمت قرار گرفته است که متاسفانه امروزه خیلی ها بدان گرفتار هستند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر این که اعطای خداوند بر بندگانش بر اساس عقل و فهم آن هاست، افزود: ثواب و پاداش اعمال انسان بر اساس تفکر، تعقل و فهم انسان است و هر اندازه انسان در عبادات و اعمال خود بیشتر فکر کند به همان اندازه ثواب بیشتری خواهد برد.

وی اضافه کرد: در بیانات پیشوایان دین، ارزش تلاش انسان ها منوط به معرفت صحیح دانسته شده است و امام صادق علیه السلام می فرمایند «اعمال بندگان جز با معرفت به آن، پذیرفته نمی شود».

عبدالعلی زاده با بیان این یکی از شگفتی های کلام وحی، مَثَل های بی نظیر آن است، گفت: علامه طباطبایی معتقدند؛ در باطن مثل های قرآن اسراری از علم نهفته است و مَثَل آسان ترین راه برای تبیین حقایق و ظرایف است و هر کس از آن بنا به ظرفیّت خود بهره مند می شود.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha