جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شهید ملا احمدی

حوزه/ شهید ملا احمدی که مسئول صندوق انتخابات خبرگان رهبری بود در حین سفر به روستاهای اشنویه جهت اخذ رای از مردم، توسط گروهک تروریستی دمکرات به شهادت رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، ۱۹ آذر سی و هشتمین سالگرد شهادت شهید ماموستا ملا احمد احمدی تنها شهید روحانی شهرستان اشنویه می باشد.

ماموستا احمدی در سال ۱۳۱۵ در روستای جلدیان از توابع شهرستان نقده چشم به جهان گشود و در هفت سالگی در یکی از روستاهای شهرستان اشنویه به نام سیلوه نزد ملا محی الدین به تحصیل علوم دینی پرداخت و بعد از آن نزد ملاحسن مدرس شروع به خواندن کتب اسلامی کرد.

بعد از دوازده سال تحصیل از محضر "ملا کریم شهری کندی" در شهرستان مهاباد اجازه نامه دریافت نمود و یک سال در قریه سردره به پیش نمازی مشغول و سپس جهت ادای تکلیف شرعی به روستای لیک بن پیرانشهر رفت و مدت ۱۲ سال در آن روستا به تدریس علوم دینی و پیش نمازی مردم پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به روستای نالوس از توابع اشنویه بازگشت.

ملا احمدی قبل از پیروزی انقلاب ، فعالیت چشمگیری در مساجد داشت و ماه های مبارک رمضان و محرم را در مسجد به تبلیغ دین و آگاهی سازی مردم می پرداخت و چندین بار توسط ساواک بازخواست و مورد تهدید قرار گرفت.
 

او زندگی بسیار ساده ای داشت و وقتی برخی ساده دلان او را به زندگی تجملاتی تشویق می کردند وی جواب می داد: الشریعة أقوالی والطریقة أفعالی، والحقیقة أحوالی، والمعرفة رأس مالی. و بدین سان درس بزرگی به اطرافیان در وادی زهد و قناعت می داد.

خطبه های آتشین این روحانی اهل سنت در دفاع از انقلاب و تبیین چهره پلید و شوم دمکرات و ضد انقلاب ها، موجب محبوبیت وی در بین مردم و جری تر شدن دشمنان اسلام برای ریختن خون این مدافع انقلاب می شد و بارها با خطبه های آتشین خود لرزه بر اندام دمکرات انداخته و توطئه های آن ها را خنثی کرده بود.

شهید ملا احمدی سرانجام پس از عمری کوشش در راه دین اسلام در تاریخ در نوزدهم آذر ماه سال ۶۱ در حین برگزاری انتخابات مجلس خبرگان که مسئول صندوق بود، در حین عزیمت به روستاهای شهرستان اشنویه جهت دریافت رأی در حال مأموریت، توسط دمکرات ضدانقلاب و خلقیان ضد خلق در روستای ده شمس به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهر این روحانی مبارز بعد از تشییع در بخش اشنویه روستای نالوس به خاک سپرده شد.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha