چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شهید طلبه خلیل موسی لو

حوزه/ مادر شهید موسی لو گفت: خلیل به من می گفت؛ مادر بگذار بروم و از ناموس و خاک کشورم دفاع کنم و وقتی شهید شدم ناراحت نشو و گریه و زاری نکن تا مبادا دشمنان خوشحال شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی شهید طلبه خلیل موسی لو  ۱۰ آذر ماه سال ۱۳۵۱ در شهرستان سلماس به دنیا آمد.

او بعد از گذراندن تحصیلات ابتدایی در مدرسه مشکینی سلماس، وارد مدرسه علمیه این شهرستان شد و در سن ۱۴ سالگی عازم جبهه های حق علیه باطل شد و ۳۰ دی ماه سال ۶۵ در شلمچه، عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای سلماس به خاک سپرده شد.

لیلا اکبری مادر شهید می گوید: خلیل  با وجود سن کمی که داشت به طور داوطلب برای اعزام به جبهه ثبت نام کرده بود و من بعد از این که متوجه شدم به او گفتم؛ پسرم چرا دلت برای من بیچاره نمی سوزد و با این سن کم، به جبهه می روی. او در پاسخ گفت: مادر چرا به من رحم نمی کنی و اجازه نمی دهی که این عمر ناپایدار و جسم بی ارزش خود را در راه خدا نثار کنم؟

خلیل به من می گفت: مادرم بگذار بروم و از ناموس و خاک کشورم دفاع کنم و وقتی شهید شدم ناراحت نشو و گریه و زاری نکن تا مبادا دشمنان خوشحال شوند. شما باید افتخار کنید که من به این درجه می رسم.

بخشی از وصیت نامه شهد خلیل موسی لو؛

بسم الله الرحمن الرحیم
«الذین‌ امنوا و هاجروا و جاهدوا فی‌ سبیل‌ الله‌ باموالهم‌ و انفسهم‌ اعظم‌ درجة‌ عندالله‌ و اولئک‌ هم‌ الفائزون‌»  [توبه/۲۰ ]

شهادت‌ مرتبه‌ای‌ نیست‌ که‌ همه‌ لایق‌ آن‌ باشند و این‌ وصیتنامه‌ را هم‌ از آن‌ بابت‌ می‌نگارم‌ که‌ احتمال‌ شهادت‌ برایم‌ بسیار بعید است، ولی‌ به‌ هرحال‌ آرزو بر جوانان‌ عیب‌ نیست‌.

آنچه‌ به‌ وحشتم‌ می‌اندازد، روز قیامت‌ و شدت‌ گناهان ‌دنیا است، اینکه‌ هر چه‌ کنم،‌ امید به‌ رهایی از آتش‌ دوزخ‌ نیست‌؛ تنها یک‌ راه‌ نجات‌ است‌ که‌ می توان‌ امیدوار بود و آن «‌شهادت‌» است‌، چرا که‌ اوّلین‌ قطره‌ خونی که‌ از شهید ریخته‌ می شود، تمام‌ گناهانش‌ را پاک‌ می‌کند.

البته‌ این‌ را هم‌ می‌دانم‌ که‌ شهید می‌بایست‌ مراحل‌ مقدماتی‌ را در این‌ دنیا را طی‌ کند و هیچ ‌کس‌ بدون‌ طیی مراحل‌ لازم،‌ به‌ این‌ افتخار نائل ‌نمی ‌شود و از این‌ جهت‌ وضع‌ من‌ بسیار ناراحت‌ کننده‌ است‌. به‌ هر حال امیدوارم‌ به‌ برکت‌ خون‌ شهیدان‌ و در فضایی عطرآگین ‌کربلا، رحمت‌ خداوندی‌ شامل‌ حال‌ من‌ نیز بشود.

آری عزیزانم،‌ این‌ انقلاب‌ نشانم‌ داد که‌ عابدان‌ هفتاد ساله‌ چگونه‌ راه ‌خطا رفتند و مبارزان‌ شکنجه شده‌ چگونه‌ به‌ لجنزار گناه‌ غلتیدند و جایی که‌ عقاب‌ پر بریزد، از پشه‌ ناتوان‌ چه‌ خیزد.

آری‌ عزیزان‌، بالاخره‌ باید رفت‌، بالاخره‌ مرگ‌ خواهد آمد و هیچ‌ کس‌ در این‌ دنیا ماندنی‌ نیست‌، آیا این‌ وضعیت ‌طلایی‌ را باید از دست‌ داد؟ حال‌ که‌ به‌ برکت‌ اسلام‌ و خون‌ پاک شهیدان، باران‌ دین‌ باریدن‌ گرفته‌ است‌، آیا جان‌ تشنه‌ را باز هم‌ با لجن‌ دنیا سیراب‌ کنیم‌؟

لذا به‌ همه‌ بستگان‌ و دوستان‌ و مردم‌ توصیه‌ می ‌کنم‌ اگر می ‌خواهید پیش‌ شهدا روسفید باشید، حسین‌ زمان‌ را یاری کنید و مردانه‌ به‌ سوی جبهه‌های‌ حق‌ علیه‌ باطل‌ هجوم‌ برید و شر کفر جهانی را از سر ایران‌ بر طرف‌ سازید و با حضور فعال‌ در صحنه‌ انقلاب‌ اسلامی‌ از جمله‌ بسیج‌ مستضعفین،‌ ادامه‌ دهنده‌ راه‌ من‌ و امثال‌ من‌ باشید و نگذارید سلاح ‌شهیدان‌ اسلام‌ بر زمین‌ بماند.

امیدوارم‌ همه‌ کسانی‌ که‌ از من‌ رنجیده‌ اند، مرا ببخشند و حلالم‌ کنند و ضمنا نمازم را هم حجت الاسلام حاج محمد غفاری بخواند.

خلیل‌ موسی‌لو ۱۸/۲/۱۳۶۵

لازم به ذکر است که حجت الاسلام محمد غفاری از مبارزان دوران انقلاب و همراه مقام معظم رهبری در تبعید ایرانشهر بود و تا ۷۶، ۱۳ سال به عنوان امام جمعه شهرستان سلماس مشغول انجام وظیفه بود و در دوره اول مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه سلماس به عنوان نماینده انتخاب شد و در  یکم مهر ماه ۹۷ به لقاء الله شتافتند.


انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha