پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شهید رضا صفری

حوزه/ حجت الاسلام دیلمقانی از دوستان شهید صفری نقل می کند وقتی از او در مورد دانشگاه سوال کردم، جواب داد؛ من یک مقدار از صحبت های امام را گوش دادم و از آنها استفاده کردم و بر حسب نیاز روحی که در خود یافتم، و بنا به صحبت های امام، تحولاتی در درونم احساس کردم که باید به حوزه بروم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، شهید مفقودالاثر رضا صفری در۱۵ مرداد سال ۱۳۴۲ در روستای گورچین قلعه، از محال انزل، از توابع شهرستان ارومیه، در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد، خانواده اش به نیت امام هشتم، نامش را رضا گذاشتند.

وی تحصیلات خود را تا ابتدایی در روستای گورچین قلعه، راهنمایی را در مدرسه پروین اعتصامی ارومیه و دبیرستان را در مدرسه معنوی ادامه داد و بعد از اخذ دیپلم وارد دانشگاه تربیت معلم شد.

شهید صفری در دوران تحصیل خود در مدرسه به همراه دوستانش با تشکیل انجمن اسلامی، به اقامه نماز جماعت و دیگر کارهای فرهنگی و دینی در آن جا پرداخت.

وی بعد از دوران مدرسه  در دانشگاه تربیت معلم ارومیه قبول و آن جا مشغول به تحصیل شد و بعد از چند ماه به حوزه علمیه تبریز رفت و دروس طلبگی را شروع کرد، دوستان دوران مدرسه اش، حجت الاسلام یعقوب دیلمقانی می گوید؛ در دوران دبیرستان با وی هم کلاس بودم، بعد از مدت ها در سال ۵۹ او را دیدم، و از وی سؤالاتی در مورد دانشگاه پرسیدم که گفت؛ من یک مقدار از صحبت های امام را گوش دادم و از آنها استفاده کردم و بر حسب نیاز روحی که در خود یافتم، و بنا به صحبت های امام، تحولاتی در درونم احساس کردم که باید به حوزه بروم.

من در جواب گفتم که نیاز به رفتن تو نیست، می توانی در دانشگاه نیز کارت را انجام دهی. اما در جواب گفت؛ امام فرموده این حوزه ها هستند که اسلام را زنده نگه می دارند و بعد از آن تحولات رفتاری که در ایشان پدید آمده بود، وی را در حوزه یافتم.

شهید رضا بعد از تحصیل در مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز به قم رفت و دروس حوزی را همان جا ادامه داد.

شهید صفری از نظر اخلاقی، فردی مؤمن و متعهد نسبت به اسلام بود و همواره در راهپیمایی هایی که توسط مردم انقلابی صورت می گرفت، شرکت می کرد. فردی دلسوز و مهربان نسبت به خانواده و دوستان بود.

فعالیت های وی قبل از انقلاب در مدرسه محل تحصیل خود در تشکیل انجمن اسلامی، راه اندازی نماز های جماعت در مدرسه و فعالیت مخفیانه بر علیه شاه و همراهی با انقلابیون در ارومیه، بود، بعد از انقلاب هم ضمن حضور در حوزه علمیه، به مبارزه میدانی با منافقین پرداخت و آن ها را دستگیر کرده و تحویل سپاه می داد.

با آغاز جنگ تحمیلی عراق و تجاوز به مرزهای اسلامی، در تاریخ ۱۳۶۴/۱۲/۱۲ در درگیری با دشمن بعثی، در منطقه فاو، در عملیات والفجر ۸ در سن ۲۲ سالگی به شهادت رسید و جاوید لاثر گردید.

شهید روحانی مفقودالاثر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha