جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تک فرزندی

جوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با بیان این که افزایش نسل از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است، گفت: افزایش فرزندان مایه قدرت و اقتدار کشور و مانعی قوی برای هجوم نظامی بیگانگان به ایران اسلامی است و باعث افزایش نیروی جوان در کشور و بهتر شدن راندمان کار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، وحیده محمدلو امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد، فرزندآوری و افزایش جمعیت را از مهم ترین دغدغه های رهبر انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سالشان چهار مسئله مهم از جمله افزایش جمعیت را عامل قدرت و استقلال کشور بیان کردند و در این راستا به تلاش برخی افراد در داخل کشور برای اجرای نسخه های دشمنان و غربی ها برای کاهش نسل در هشدار دادند.

وی ادامه داد: برنامه ریزی و ایجاد تسهیلات برای خانواده ها به ویژه مادران در دوران بارداری و شیردهی و پوشش بیمه ای هزینه های زایمان و درمان ناباروری مردان و زنان، تقویت نهادها و مؤسسات حمایتی ذی ربط، فرهنگ سازی برای فرزندآوری و ازدواج آسان و کاهش سن ازدواج و حمایت از زوج های جوان، ایجاد اشتغال و درآمد مناسب برای جوانان و ایجاد تسهیلات مرخصی زایمان و شیردهی برای مادران باردار و شیرده از جمله راهکارهایی است که می تواند برای افزایش نسل در ایران کمک کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به مزایای فرزندآوری در خانواده ها اشاره کرد و گفت: افزایش فرزندان مایه قدرت و اقتدار کشور و مانعی قوی برای هجوم نظامی بیگانگان به ایران اسلامی است و باعث افزایش نیروی جوان در کشور و بهتر شدن راندمان کار می شود.

وی استحکام خانواده ها و ایجاد نشاط را از دیگر فواید افزایش نسل عنوان کرد و ادامه داد: تعداد فرزندان در خانواده ها، باعث استحکام پیوند خانوادگی و ایجاد نشاط در آن می شود و کثرت فرزندان برای آینده پدر و مادر هم مفید است و این امر برای نگهداری و مراقبت از والدین کمک می کند.

محمدلو تصریح کرد: عده ای برای عدم فرزندآوری، گرانی و افزایش هزینه های زندگی را بهانه می کنند اما این مسئله را می توان با مدیریت و برنامه ریزی در هزینه ها و ساده زیستی و سخت گیری نکردن و قانع بودن در زندگی حل کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha