جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه/ با حضور امام جمعه کرج از دو کتاب جدید حوزه علمیه خواهران استان البرز که به کوشش معاونت پژوهشی حوزه علمیه استان برگزار شده بود، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در آئین رونمایی دو عنوان کتاب از دستاوردهای اخیر اساتید حوزه علمیه خواهران استان که به صورت مجازی و حضوری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت دانشمند برجسته هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده، اظهارکرد: دشمن به دنبال حذف علم و دانش در کشورمان است.

امام جمعه کرج افزود: باید راه و مسلک این مردان خدا در بین پژوهشگران و صاحبان علم تداوم داشته باشد و راسخ تر از قبل به پیشرفت علم و تولید علوم انسانی اسلامی اهتمام داشت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه اینگونه مراسم و توجه به نوقلمان و پژوهشگران نباید منحصر به زمان های خاصی باشد، تأکید کرد: فرهنگ کتابخوانی و اهمیت به کتاب بایستی در کشور و خصوصا در استان البرز ارتقاء یابد و مطالعه به یک رفتار مستمر و مداوم تبدیل شود.

در ابتدای این مراسم احمد شایانفر، مدیر مرکز نشر هاجر با اشاره به فعالیت‌های این مرکز، گفت: در این مجموعه تولید آثار فاخر و متفاوت که در سطوح مختلف جامعه به ویژه قشر طلاب طرفدار داشته باشد مورد توجه است.

وی اظهار کرد: قطعا حمایت از چاپ آثار طلاب و نویسندگان جوان حوزوی ضمن بالا بردن انگیزه تحقیق و پژوهش میان جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه خواهران گام مؤثری در عرصه تألیف و تدوین کتب با موضوعات روز خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محدر، مدیر حوزه علمیه خواهران استان البرز دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی گفت: امروز ظرفیت علمی و پتانسیل بالای دانشی در طلاب استان وجود دارد که امید است با حمایت های مرکز نشر هاجر بیش از پیش شاهد رشد تألیفات طلاب این استان باشیم.

وی افزود: یقینا در صدد تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، خصوصا در امر پژوهش طلاب خواهر و عملی نمودن سه وظیفه اصلی طلاب در هدایت فکری و دینی، هدایت سیاسی و بصیرت افزایی و حضور در عرصه خدمات اجتماعی هستیم.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه، عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه تهران به عنوان استاد راهنمای مؤلف کتاب «روش شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در پرتو حکمت و جهاد» توضیحاتی را در خصوص این اثر علمی ارائه داد.

لازم به ذکر است، در این مراسم هر یک از مولفان، خانم ها هاشم خانی و عبدلی به معرفی و سیر تکاملی تحقیق و تحریر و محتوای علمی کتاب خود پرداختند.

در پایان مراسم از دو کتاب «حضور خداوند در زندگی انسان» اثر برگزیده استانی و «روش شناسی تولید علوم انسانی اسلامی در پرتو حکمت و جهاد» اثر برگزیده در جشنواره کتاب سال حوزه رونمایی و از مولفان تقدیر شد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha