جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بیانیه

حوزه/ مدیران مدارس علمیه خواهران کشور در پیام‌هایی جداگانه‌ای شهادت رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را به رهبر معظم انقلاب و خانواده ایشان تبریک و تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مدیران مدارس علمیه خواهران استان یزد از ساعت‌های نخست ترور ناجوانمردانه محسن فخری ‌زاده و شهادت این دانشمند هسته‌ای کشور، این اقدام نابخردانه وابسته به رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

عصر جمعه، هفتم آذرماه، این تروریست‌های مزدور با کمین در مسیر خودروی حامل محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در بلوار مصطفی خمینی شهر آبسرد دماوند، در عملیاتی انتحاری و مسلحانه، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به شهادت رساندند.

* صدای مذاکره با دجال و شیطان بزرگ باید از بین برود

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بافق در پیامی ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی صهیونیسم بین الملل، در ترور ناجوانمردانه شهید سرافراز محسن فخری زاده، دانشمند برجسته هسته ای و موشکی و مدیر خدوم متعهد و متخصص جمهوری اسلامی ایران ،شهادت این فرزند پاک و نخبه ایران اسلامی را به ساحت مقدس و مبارک حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نائب بر حقشان امام خامنه ای (مد ظله العالی)  و همرزمان آن شهید عزیز در عرصه علمی و خدمت سپاهیان دلاور و عموم ملت رشید ایران تسلیت گفت.

وی اظهار داشت: ضربه متقابل از عاملین شهادت شهید بزرگوار محسن فخری زاده، در کنار خفه کردن هرگونه صدای مذاکره با دجال و شیطان بزرگ خواسته مدیریت ، تک تک اساتید ، کادر و طلاب مدرسه علمیه حضرت الزهرا(سلام الله علیها) شهرستان بافق است.

* شهادت در راه حق هنر مردان خداست

مدیر مدرسه علمیه معصومیه یزد در پیامی ابراز داشت: بار دیگر تروریست های کوردل وابسته به استکبار جهانی و عناصر رذل خودفروخته با هدف شوم جلوگیری از پیشرفت های علمی کشور، با حربه ناپاک ترور، یکی از چهره های برجسته عرصه های علم و فناوری و دانش هسته ای ایران اسلامی را به شهادت رساندند.

وی ضمن محکوم نمودن این  جنایت ددمنشانه و درخواست انتقام سخت و رسوایی آمران و عاملان این جنایت گفت: دشمنان پلید انقلاب اسلامی بدانند با چنین اقدامات وقیحانه و ناجوانمردانه ای سد راه تجلی و پیشرفت علمی کشور نخواهند شد و جوانان این سرزمین با اراده و پر قدرت مسیر شهیدان را ادامه خواهند داد، زیرا میدانند شهادت در راه حق هنر مردان خداست.

* منطق اسلام ترور را باطل می داند

مدیر مدرسه علمیه حضرت نرجس(سلام الله علیها) یزد ضمن محکوم کردن این جنایت پست، خطاب به دشمنان گفت: اگر منطق داشتید، صحبت و گفتگو می‌کردید، لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است! اسلام منطق دارد، منطق اسلام ترور را باطل می داند.

*  ترور شهید فخری زاده استدلالی برلزوم ممنوعیت و ناکارآمدی مذاکره با دشمن است

مدیر مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان در محکومیت ترور دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده گفت:دشمنان اسلام و انقلاب با ترور شخصیت‌ها و دانشمندان کشورمان بر قدرت ایران در کسب مدارج علمی و عجز و خشم خود اعتراف کرده، غافلان را بیدار و هوشیار نموده و اسباب وحدت ملت ایران را فراهم خواهند کرد.

وی افزود:  حوزویان مرکز تخصصی فقه و اصول فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، شهادت دکتر فخری‌زاده را محکوم کرده و خواستار مجازات سریع عاملان آن هستند و  انزجار خود را از ماهیت خبیث ظالمان؛ در رأس آمریکا و اسرائیل اعلام کرده و به کسانی که دلخوش به مذاکره هستند هشدار می‌دهد، اینگونه حوادث استدلالی قوی بر لزوم ممنوعیت و ناکارآمدی مذاکره با دشمن است؛ موضوعی که رهبر معظم نیز بر آن تأکید داشته‌اند.

* کوتاه آمدن در مقابل دشمنی که در حال افول است، بی خردی محض است

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد نیز در بیانیه ای  ابراز داشت: سال‌هاست صهیونیست‌ها از محسن فخری زاده به عنوان پدر صنعت هسته‌ای ایران نام می‌بردند و برای حذف و ترور ناجوانمردانه وی خط و نشان کشیده و حتی دو سال قبل عملیاتی ناموفق علیه وی را طراحی کردند. این اتفاق در حالی بود که بعضی از مسئولین در پایبندی به برجام و محدودیت‌های هسته ای پروژه تنش‌زدایی را پیش می‌برد. اما این پروژه نه تنها نتوانست جنایت و دشمنی‌ها علیه مردم ایران را متوقف کند که دشمنی آنها را وارد فاز جدیدی کرد. آنچه منجر به شهادت محسن‌فخری‌زاده شد، مماشات در برابر ترور، پیشنهاد مذاکره در برابر فشار است.

وی تأکید کرد: دشمنان زبون  این مرز و بوم خطر واقعی ایران علیه خود را قشر تحصیل کرده و دانشمند این کشور می‌دانند؛ نه سلاح هسته‌ای. ولی باید این را بفهمند که با ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان نمی توانند علم او و دستاوردهای علمی این شهید عزیز و امثال ایشان را از بین  ببرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: کسانی که هنوز برای نجات از وضع کنونی دل به دشمنان بسته اند  باید بدانند  کوتاه آمدن در مقابل دشمنی که در حال افول و دست و پا زدن است، بی خردی محض است ونتیجه ای جز جرأت دادن به یک شیر زخمی ندارد و البته  هزینه تراشی برای  نظام جمهوری اسلامی ایران  و امت اسلامی را در پی دارد.

* عجز و ناتوانی دشمنان با ترور سربازان ولایت نشان داده می شود

مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: باردیگر منافقین وخائنین داخلی به دستور استکبار جهانی و صهیونیسم جنایتکار، عجز و ناتوانی خودرا با ترور سربازان ولایت و دلبستگان به انقلاب اسلامی نشان دادند.

وی  شهادت دانشمند هسته ای ایران شهید محسن فخری زاده را خدمت امام زمان (عج الله تعالی فرجه الشریف) و رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) تسلیت  گفت و خواستار مجازات قطعی عاملان این ترور و پیگیری تلاش های علمی شهید فخری زاده شد.

*ایران مهد پرورش بزرگانی است که تا پای جان بر سر آرمان هایشان ایستاده اند

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(سلام الله علیها) یزد در بیانیه ای ابراز داشت: این گمان کوتاه و خیال خامی است که با چند ترور، طومار دانشمندان وبزرگان ما را در هم بپیچند، ایران مهد پرورش بزرگانی است که تا پای جان بر سر آرمانهایشان ایستاده اند؛  شهادت پر از حزن واندوه دانشمند هسته ای ایران، شهید محسن فخری زاده بار دیگر ایران را داغدار از دست دادن بزرگمردی دیگر کرده  است و این نشان قدرت ایران است که دشمن از تک تک مردان عرصه علم وامنیت ما می‌ترسد.

وی با اشاره به اینکه انتقام سخت برای هر کسی مفهومی دارد اما مفهمومش برای عموم ،زهرچشم گرفتن از دشمنی است که قلب های ما را از شهادت عزیزانمان جریحه دار کرده است، از مسئولان امنیت و دفاع سرزمین ایران خواست تا با انتقام سخت از عاملان  شهادت سرداران ودانشمندان مان، ایران پر از اندوه را جان دیگر ببخشند.

* راه شهادت  برگرفته از راه امام حسین(ع) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(علیه السلام) یزد بیان کرد: شجره طیبه انقلاب اسلامی همواره با ایثارگری اقشار مختلف و خون شهدا حفظ و آبیاری شده است و راه شهادت که برگرفته از راه امام حسین(علیه السلام) و ائمه اطهار(علیهم السلام) است، مسیری برای عروج فرزندان پاک این مرز و بوم که همواره آمال و آرزوی آنها لبیک به ندای ولایت امر و همچنین شهادت در راه خداست، بوده است.

وی افزود: بار دیگر ایادی استکبار جهانی، دانشمندی از این مرز و بوم را ناجوانمردانه ترور کردند تا با زبونی و پستی در برابر پیشرفت های علمی این کشور خلل ایجاد کنند، اما کور خوانده اند و مردم ایران اسلامی همواره تا پای جان در راه دفاع از میهن اسلامی ایستاده و خواهند ایستاد و در لبیک به فرامین مقام عظمای ولایت همواره گوش به فرمان هستند.

* پایبندی به ارزش ها و دفاع همه جانبه از دستاوردهای نظام اسلامی از وظایف طلاب است

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) یزد، با بیان اینکه بار دیگر دشمنان جنایتکار، از سر خفّت، دست به ترور ناجوانمردانه یکی از ذخایر ارزشمند هسته ای کشورمان زدند، گفت: بی شک ترور، حکایت از رعب و وحشت دشمنان جنایتکار از رشد و پیشرفت همه جانبه ی کشور عزیزمان ایران اسلامی دارد و به خیالی باطل، راهی برای رسیدن  به اهداف شوم آنان است.

وی با اشاره به اینکه  قطعا این اقدام ددمنشانه، از سوی هر انسان آزاده ای، محکوم خواهد شد و نشانه ی ذلت را بر پیشانی عاملان وآمران این عمل ننگین، ثبت خواهد کرد، افزود: امروز وظیفه ما سنگین تر از قبل، پایبندی به ارزش ها و دفاع همه جانبه از دستاوردهای نظام اسلامی است و باید با خودسازی، دیگرسازی، تربیت نسل و نیروی پرتلاش، امیدوار و انقلابی، جای خالی دانشمندان بزرگی همچون شهید محسن فخری زاده را پر کنیم و در مسیر اعتلای آرمان های انقلابی مان گام برداریم.

* روز انتقام سخت برای دشمنان بدفرجامی است

مدیر مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) یزد نیز با محکوم کردن این عمل تروریستی قبیح، خطاب به دشمنان و عاملان این اقدام جنایتکارانه گفت: همه تیرهایتان خیال باطل است، رسوایی مطلق و کوبیدن بر طبل حقارت، که مضحکه عالمتان کرده است؛ دستتان از حقیقت کوتاه است و دست و پا زدن‌هایتان برای زنده ماندن، از هیکلتان مترسکی ساخته است که هیچ‌ پرنده‌ای از آن نمی‌ترسد؛ چه برسد به علی‌اکبرها و علی‌اصغرهای این انقلاب.

وی افزود: به خیالتان یک ستاره دیگر از جبهه ما کم کرده‌اید اما یادتان رفته این نگاه شماست که کور مانده است، وگرنه این آسمان، کم ماه و ستاره ندارد. هر کدام را که خاموش کنید، جایش هزار ستاره دیگر متولد می‌شود و هر بار، برای زوال خودتان گوری تازه می‌خرید.

در ادامه این بیانیه آمده است:  این اتفاقی نیست؛ یک جمعه یک سردار، یک جمعه یک سرباز؛  می‌دانند ما جمعه‌ها منتظر یک اتفاقیم و می‌خواهند جمعه‌های ما را تلخ کنند، اما می‌رسد آن جمعه‌ موعودی که کام ما  با ظهورش شیرین می‌شود و چه بد فرجامی است برایشان، روز انتقام سخت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha