پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در همایش فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه های بسیج مدارس علمیه استان تهران، گفت: حوزه در زلزله، سیل و کرونا وسط میدان است و این نشان می دهد حوزه های علمیه اهل عمل هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، همایش فرماندهان حوزه ها و پایگاه های بسیج مدارس علمیه استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران برگزار شد و مدیران مدارس علمیه استان تهران نیز از طریق ویدئوکنفرانس در این همایش حضور داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی، رئیس شورای هماهنگی بسیج حوزه علمیه در این همایش ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت دانشمند برجسته کشور شهید فخری زاده، گفت: شهادت طلبی لازمه بسیج است و طلاب باید بدانند امروز جهاد ما، هم فعالیت در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی است؛ لازمه این جهاد فرهنگی داشتن معرفت و شناخت طلاب و اساتید حوزه های علمیه است.

وی با تاکید بر حفظ انگیزه طلاب، افزود: نکند که کرونا باعث افت تحصیلی طلاب شود، وظیفه طلاب، امروز بسیار سنگین تر از قبل شده است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: دشمن امروز برخی را با تفکر سکولاری و شعار ما نمی توانیم از میدان حذف می‌کند و بعضی را نیز با ترور فیزیکی از میدان خارج می کند.

وی بیان داشت: حوزه های علمیه فقط اهل تئوری نیستند و اهل عمل هستند و در زلزله، سیل و کرونا می بینیم که حوزه در وسط میدان است و همین صحنه ها باعث آرامش خانواده ها و مردم می شود؛ طلبه نوکر مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: الان بعضی‌ها به امید کدخدا نشسته‌اند و منتظر مذاکره هستند و چشم بر پیشرفت‌های داخلی بسته‌اند، متاسفانه این موضع انفعال است؛ نمونه بارز آن لبنان بود که سالها دنبال مذاکره بود هیچ پیشرفتی نداشت اما زمانی که حزب الله رشته کار را در دست گرفت شاهد عزت و سربلندی لبنان بودیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان تهران افزود: حوزه علمیه افتخار دارد ۵۰۰۰ شهید به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است. من هنوز هم که به یاد شهید حججی می افتم شرمنده می شوم چه برسد امثال اشخاصی مثل حاج قاسم سلیمانی.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران ضمن عرض خوش آمد به میهمانان، اظهار داشت: رسالت اصلی حوزه علمیه همانی است که امام راحل فرمودند: «چهارچوب های اسلام ناب را باید بسیج حوزه علمیه ترسیم کند».

وی افزود: حوزه های علمیه اگر انقلابی نباشد حوزه علمیه نیست، مکانی است غصبی در دست کسانی که از نام حوزه استفاده می کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران گفت: تقسیم کاری که الان در بحث کرونا صورت گرفته در جهت نظم بیشتر و خدمت رسانی هر چه بیشتر به نظام و این انقلاب است.

وی تصریح کرد: هر حوزه علمیه در استان تهران و هر مدیری مکلف است زمینه حضور طلاب را در سنگرهایی که تعریف شده مهیا کند، چه در بیمارستان‌ها و چه در آرامستان‌ها؛ همگی جبهه جدیدی است که طلاب باید در آن بدرخشند که الحمدلله چنین است. البته این هنر مدیران است که طلاب از درس، تهذیب و پژوهش هم غافل نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق ادامه داد: امروز جامعه ما به شدت نیاز به بصیرت افزایی دارد. ما در آستانه یک انتخابات بزرگ و سرنوشت ساز هستیم. که مقام معظم رهبری فرمودند باید یک دولت جوان و انقلابی روی کار بیاید.

وی با بیان این که مشکلاتی که الان به دلیل سوءمدیریت بوجود آمده با روشنگری طلاب بصیر و با روی کار آمدن دولت جوان و انقلابی حل خواهد شد، خاطرنشان کرد: این وظیفه هادیان سیاسی است و ما نیز از آن حمایت می کنیم.

مدیر حوزه علمیه تهران در پایان افزود: دلجویی و تفقد از خانواده شهدا باید جزو کارهای ما باشد تا از دعای خیر شهدا بهره‌مند شویم.

در بخشی از این همایش حجج اسلام زارعی مسئول بسیج طلاب محمد رسول الله(ص) و  بهرامی نماینده ولی فقیه در سپاه سیدالشهدا(ع)  نیز به بیان نظرات خود پرداختند و بر لزوم همفکری بیشتر و سامان بخشیدن به فعالیت های طلاب در عرصه های جهادی و تزریق روحیه امید و خودباوری به طلاب و ترویج تفکر بسیجی در اساتید و طلاب حوزه های علمیه تاکید کردند.

در انتهای این همایش از ۳ نفر از طلاب جهادی حجج اسلام سلطانی، باغبادی و طاهرلویی به نمایندگی از طلاب فعال در عرصه مقابله با کرونا تقدیر شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha