چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مجاهدی

حوزه/ حجت الاسلام مجاهدی با بیان این‌که سرمایه‌داران دنیا آن‌چه جمع کرده‌اند موقع وفات در دنیا رها کرده و دست خالی می‌روند اما طلبه و عالم هر چه را جمع کرده به عنوان علم، با خود به آخرت می‌برد، گفت: علم موجب نورانی شدن انسان می‌شود و هم دنیا و هم آخرت انسان را نورانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام محمدعلی مجاهدی در جلسه اخلاق مدرسه علمیه ریحانة الرسول ارومیه که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این‌که سلامتی و عقل بالاترین نعمت‌های الهی برای ما است، اظهار داشت: عقل و سلامتی نعمت بالایی است که خدای متعال به ما داده است و به واسطه عقل به علوم دست می‌یابیم.

وی ادامه داد: ایمان و ولایت از دیگر نعمت‌های الهی است که خداوند به ما داده است و اگر انسان تمام عمر خود را عبادت کند و تمام اموال خود را در راه خدا انفاق کند و در بین صفا و مروه از دنیا برود، اگر ولایت اهل بیت را نداشته باشد، جاهل از دنیا رفته است و هیچ چیز دنیا با نعمت ولایت قابل مقایسه نیست.

استاد اخلاق حوزه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: ورود به اردوگاه امام عصر و سربازی حضرت از دیگر نعمات مهم و بزرگ الهی است و لازم است هر روز قدردان این نعمت الهی بوده و بر آن نماز شکر بخوانیم و خیلی‌ها از این توفیقات محروم شدند.

وی افزود: خدای متعال در قرآن قسم یاد کرده که اگر انسان شکر نعمت‌های الهی را به جای بیاورد پروردگار عالم بر عقل، نعمت، توفیق و هوش وی می‌افزاید و اگر کفران نعمت کند، عذاب الهی بر او شدید خواهد بود.

حجت الاسلام مجاهدی با بیان این‌که سرمایه‌داران دنیا آن‌چه جمع کرده‌اند موقع وفات در دنیا رها کرده و دست خالی می‌روند اما طلبه و عالم هر چه را جمع کرده به عنوان علم با خود به آخرت می‌برد، گفت: علم موجب نورانی شدن انسان می‌شود و هم دنیا و هم آخرت انسان را نورانی می‌کند.

وی در پایان با بیان این‌که انس با قرآن یکی از وظایف طلبگی است و لازم است طلاب با سوره‌های مصبحات انس بگیرند، گفت: انسان باید سنجیده و در جای خود حرف بزند و از سخنان بی‌هوده دوری کند و دنبال عیوب دیگران هم نباشد و باید در قیامت به همه رفتارهای خود پاسخگو باشیم.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha