پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حرم امام حسین (ع) روز ششم محرم

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) گفت: دشمن یکی از پیام های محرم و عاشورا که اولویت قرار دادن دین بر سایر امور است را نشانه گرفته است و بر روی اعتقادات و باورهای مردم کار می کند.

رقیه درویشی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه اظهار داشت: یکی از پیام های عاشورا و محرم مقدم دانستن دین در همه امور است در حالی که اولین چیزی که فدا می‌شود دین است.
وی افزود: نه تنها برخی ها ارجحیتی بر دین قائل نیستند بلکه هر جایی که میبینند دین مزاحم زندگیشان است آن را کنار می گذارند این در حالیست که پیامبران، ائمه معصومان و حتی بزرگان، دین را مقدم بر همه امور میدانستند.
استاد جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه امام حسین(ع) هر چه را که داشت در راه دین و خدا تقدیم کرد گفت: ایشان با اهل بیت(ع) و یارانش به سوی صحرای کربلا حرکت کرد و در این مسیر از فرزند 6 ماهه تا رزمنده کهنسالش را فدا کرد.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) در دعای عرفه می فرماید:" آن کسی که تو را ندارد، چه دارد؟" این گونه است که هر چه دارد را در راه خدا می دهد.
درویشی خاطر نشان کرد: در کلام معصومان نیز آمده است که اگر جان و مالتان در خطر بود مالتان را بدهید تا جانتان حفظ شود و اگر جان و دین خدا در خطر بود جانتان را دهید تا دین را حفظ کنید از این رو دین بر همه امورات انسان مقدم است.
وی با اشاره به اینکه در راه دفاع از دین خدا نباید دچار وحشت شد گفت: یکی از جاهایی که انسان دچار وحشت می کند جایی است که احساس می کند تنها و بی تکیه گاه است.
استاد اخلاق بیان داشت: در دفاع از دین باید ترس و دلهره را کنار گذاشت و برای حفظ دین اسلام قرآن قدم برداشت.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha