شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 926388
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
تقوا

حوزه/ استاد و مبلّغ حوزه علمیه خواهران النفیسه اصفهان گفت: هر کس تقوا پیشه کند در هنگام مشکلات، خداوند راه بیرون شدن و رهایی از آن را برایش مهیا می­ کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، نشست معرفت افزایی با موضوع «مدیریت حل مشکل» با سخنرانی خانم پروین اختریان استاد، مشاور و مبلغ  حوزه علمیه خواهران؛ ویژه کادر و طلاب در مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان به صورت مجازی برگزار شد.

خانم اختریان، با قرائت آیات ۲ و ۳ سوره طلاق «ِوَ مَنْ یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا ِ وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ» گفت: تقوا همان، انجام واجبات و ترک محرمات است و هر کس تقوا پیشه کند در هنگام مشکلات خداوند راه بیرون شدن و رهایی از آن را برایش مهیا می­ کند.

استاد و مبلغ حوزه به بیان سه راهکار مدیریت حل مشکل پرداخت و گفت: ارزیابی درست و منطقی از شرایط فعلی اولین راهکار در هنگام رو به رویی با مشکل است، باید دانست که زندگی همیشه با فراز و نشیب هایی رو به روست، همانطور که امام علی علیه السلام فرمودند: «دنیا یک روز به نفع تو و یک روز علیه توست، پس در روزی که به نفع توست سرمست نشو و در روزی که علیه توست شکایت نکن». ارزیابی درست به این معناست که در کنار نکات منفی، نکات مثبت را در نظر گرفته و بهترین برخورد را داشته باشید.

استاد و مبلغ حوزه دومین راهکار را  پذیرش واقعیت برشمرد و تصریح کرد: بدانیم که مشکلات اطراف اگر قابل تغییر باشند می‌توان تغییر داد ولی اگر غیر قابل تغییرند، آنها را بپذیریم. باید توجه داشت این پذیرش به معنای تحمل کردن نیست بلکه باید در برابر آنها منعطف بود.

وی گذر کردن از احساسات ناخوشایند را سومین راهکار مدیریت حل مشکل بیان کرد و گفت: در مواجهه با مشکل می‌توان با تغییر شرایط مثل ورزش کردن، آب خوردن، صحبت کردن با دوستان و همچنین استفاده از دریافت‌های اجتماعی مثل صحبت با بزرگترها و مشاورین، از احساس ناخوشایند گذر کرد، در غیر اینصورت می‌تواند پیامدهایی را برای خانواده و یا گروه‌های دوستانه به همراه داشته باشد.

اختریان در ادامه با بیان نقش طلاب در آرامش بخشی و گذر از مشکلات فراگیر در جامعه امروز نظیر بحران کرونا، وضعیت اقتصادی و آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: در این شرایط هم  فرصتی برای کمک کردن و انفاق به دیگران باید پیدا کرد و با انجام کمک‌های جهادی بهترین غذا را به روح جامعه رساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha