شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قزوینی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی گفت: تشیع انگلیسی برخلاف دستور قرآن و ائمه اطهار(ع) با ناسزا و اهانت به عقاید و مقدسات اهل سنت، تصور می کند که اگر به برخی، ناسزا بگویند حضرت زهرا(س) آنها را تشویق می کند، در حالی که این افراد جهل به فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به موضوع هفته وحدت و اهمیت آن، اظهار کرد: در حقیقت موضوع وحدت از ضروریات اسلامی است که شیعه و سنی ندارد، همچنان که در آیه ۱۳۳ سوره مبارکه آل عمران امر می کند به اینکه "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا". این به معنای آن است که دو امر و نهی در یک جا آمده، یعنی نشان‌گر این است که بحث وحدت و اجتناب از تفرقه از نظر عقلی از مسائل لازم و ضروری ملت اسلام است.

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) در ادامه با بیان وجه روایی اهمیت و جایگاه وحدت اسلامی گفت: از نظر نقلی نیز روایات زیادی از شیعه و سنی در این باره داریم، از جمله در جلد ۵ صحیح بخاری رسول اکرم(ص) می فرمایند: "مومنین در ترحم، دوستی، عاطفه و محبت به یکدیگر مانند یک پیکر هستند .

وی اضافه کرد: در کتب شیعه نیز بر این موضوع تاکید شده، از جمله در کتاب المومن و نیز  بحارالانوار جلد ۷۱ که رسول اکرم(ص) می فرمایند: "مومنین همدیگر را مورد رحمت و عطوفت قرار بدهند" و علاوه بر آن روایات زیادی از امیرمومنان(ع) داریم، از جمله در نهج ابلاغه حکمت ۲۱۵ و خطبه های ۱۸۳ و ۱۱۳ که می فرمایند: "همه برادر دینی هستید، تفرقه جز از ناحیه خباثت باطن و سوء ظن نمی تواند باشد".

 رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج)  با اشاره به متن جمله کتاب استعیاب از منابع اهل سنت در خصوص واکنش امیرمومنان(ص) به مسئله غصب خلافت، عنوان کرد: در آنجا از قول حضرت می فرماید: "با این که حق مسلم ما حق خلافت بود و کسی نباید حق نزاع در حکومت ما داشته باشد قسم به خدا اگر نمی ترسیدم که در میان جامعه اسلامی تفرقه ایجاد شود، تفرقه ای که باعث از بین رفتن اسلام و مسلمانان شود و کفر بیاید در برابر اینها قیام می کردم و حکومت را تغییر می دادم".

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی تصریح کرد: چند دسته هستند که بر طبل تفرقه می کوبند، که یک دسته وهابیت می باشند که احساس می کنند وحدت میان شیعه و سنی به ضرر آنها است، زیرا شیعه و سنی توسل، زیارت و تبرک را قبول دارند، لذا نمی توانند یک دسته بودن  شیعه و سنی را بپذیرند و تمام تلاش آنها این است که به نوعی از سنی، حرفی برای شیعه و از شیعه، حرفی برای سنی بسازند تا بین آنها تفرقه ایجاد نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در تمام کشورهایی که وهابیت نفوذ کرده، به شیعه و سنی رحم نکرد و در همین موصل در همان هفته اول، چند نفر از ائمه جمعه اهل سنت را تیرباران نمودند و یا در لیبی که همه اهل سنت هستند تعداد زیادی را کشتند.

 رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج)  با اشاره به آگاهی عموم شیعیان و روشنفکران اهل سنت در خصوص نقشه وهابیت برای تفرقه افکنی گفت: تعدادی شیعیان انگلیسی دنبال تفرقه هستند و دوست دارند برخلاف دستور قرآن و ائمه اطهار(ع) با ناسزا و اهانت به عقاید و مقدسات اهل سنت، عقده دل را خالی کنند و با این کار تصور می کنند که اگر به برخی ناسزا بگویند حضرت زهرا(س) آنها را تشویق می کند، در حالی که این افراد جهل به فرهنگ اهل بیت(ع) دارند.

وی افزود: در نهج البلاغه خطبه ۲۰۶ امیرمومنان(ع)  وقتی می بینند سپاهیان، به معاویه و سپاه مقابل ناسزا می گویند حضرت می فرماید: "به جای صب، دعا کنید که این اختلاف و خون و خونریزی را از بین ما بردارد و خداوند آنها را از ضلات بیرون و هدایت کند".

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قزوینی همچنین به روایتی از امام صادق(ع) در این خصوص نیز اشاره کرد و افزود: به امام صادق(ع) خبر دادند که برخی در مسجد می نشینند و به دشمنان آن حضرت ناسزا می گویند، حضرت آنها را لعن کردند و فرمودند که ما را در معرض ناسزای دشمنان قرار می دهند، چرا که مقدسات شیعه، ما هستیم و ما را ناسزا می گویند و پس از آن حضرت آیه ۱۰۸ سوره انعام را می خوانند، که "مشرکین را ناسزا ندهید چرا که آنها خدا را ناسزا می دهند".

استاد حوزه در ادامه با استناد و نقل قول مستقیم از کلام آیت الله العظمی سیستانی درباره اهل سنت، گفت: خدمت آیت الله سیستانی از ایشان سؤال کردم که برخی در شبکه های وهابی می گویند این عبارتی که آیت الله سیستانی در مورد اهل سنت بیان داشته اند که "نگویید برادران اهل سنت بلکه بگویید عزیزان اهل سنت" دروغ است، در این حال با گوش خود شنیدم که ایشان در پاسخ فرمود: "در همین اتاق علمای شیعه بودند و یک نفر هم سنی نبود و این جمله را بیان کردم".

رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) اهانت به یکی از همسران رسول خدا(ص)در شبکه فدک را بهانه کشتار ۱۷۰۰ دانشجوی شیعه در دانشکده افسری عراق بیان کرد و گفت: پس از این اهانت، مفتی اعظم عربستان سعودی پیام داد و گفت ما می گفتیم که شیعیان دشمن صحابه هستند، اما علما انکار می کردند، در حالی که این دیگر یک شبکه شیعه است و به طور رسمی اهانت می کند.

وی به مواردی مانند عبدالمالک ریگی و نحوه بکارگیری جوانان در عملیات های انتحاری اشاره کرد و افزود: ریگی در مصاحبه درباره این که چه کاری انجام می دهد که جوان ها را برای انتحار آماده می کند، پاسخ داده بود ما کاری نمی کنیم، تنها تعدادی از نوارهایی که صب صحابه است را برای آنها می گذاریم و پس از آن هر چه بگوییم انجام می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قزوینی تاکید کرد: آیت الله بهجت در خصوص مسئله وحدت و عیدالزهرا می فرماید: "اگر کسی در قم، تبریز و تهران جشن عیدالزهرا بگیرد و در آن سوی دنیا یک شیعه را هتک حرمت کنند و خون از بینی شیعه ای جاری شود در این مسئله سهیم است".
انتهای پیام


 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha