شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شیعه انگلیسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی نقش سربازان و پیاده نظام دشمنان اسلام و شیعه را بازی می کند، گفت: مستندات موید این مطلب است که جریان شیرازی‌ها عملا در پازل تعریف شده نظام سلطه عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی، امروز در نشست بصیرتی با جمعی از طلاب و فعالان رسانه ای کردستان عنوان کرد: دشمنان برای ایجاد انشقاق در دین اسلام به راه های بسیاری متوسل شده اند و هم اکنون شاهد این توطئه ها علیه این آیین آسمانی هستیم.

 استاد حوزه در ادامه سخنان خود با اشاره به تشدید فعالیت های فرقه  تشیع انگلیسی  در کشور و حتی در سطوح بین المللی، گفت: گستردگی فعالیت جریان شیرازی در کشورهایی همچون آمریکا و انگلستان، بیش از همه این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که آمریکا و انگلیسی که اساسا با اسلام و خصوصا تشیع دشمنی دیرینه دارند، چگونه است که هیچ ممانعتی از فعالیت این گروه در کشور خود به عمل نمی‌آورند؟.

وی با اشاره به اینکه تشیع انگلیسی نقش سربازان و پیاده نظام دشمنان اسلام و شیعه را بازی می کند، افزود: مستندات موید این مطلب است که  تشیع انگلیسی  عملا در پازل تعریف شده نظام سلطه عمل می‌کند، بنابراین از این منظر می‌توان عملکرد این شبکه را در ۲ گستره داخلی و جهانی دسته‌بندی کرد.

حجت الاسلام خورشیدی در ادامه به این عملکرد  این جریان  اشاره کرد و بیان داشت: این جریان، در سطح داخل اهدافی همانند مواجهه با ولایت فقیه، وهن شیعه انقلابی، فعال‌سازی گسل‌های فرقه‌ای، نفوذ در حوزه‌های علمیه و... را دنبال می کنند.

استاد حوزه به اهداف بین المللی این جریان منحرف اشاره کرد و گفت:  تشیع انگلیسی در سطح بین المللی اهدافی همانند تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در اختیار گرفتن رهبری شیعیان جهان، ترویج تشیع سکولار، جایگزینی اندیشه‌های استکبارستیزانه شیعیان با ایده‌های تساهل‌گرایانه و تسامح ‌محور، رسمیت بخشیدن به لیبرالیسم در ابعاد مخلتف، مشغول داشتن مسلمانان به درگیری‌ های مذهبی و متقابلا مفارقت از دشمنی با دشمنان اصلی و... را دنبال می کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این جریان بیشتر در ایران و عراق، به عنوان مهمترین کشورهای شیعی متمرکز است، گفت: پس از آن، انگلستان و آمریکا بیشترین درصد فعالیت‌های این طیف را به خود اختصاص می‌دهند. البته از اقدامات این جریان در کشورهایی همچون کویت، اندونزی و برخی کشورهای اروپایی نیز نباید غافل بود.

حجت الاسلام خورشیدی با تاکید بر اینکه این جریان برای پیشبرد اهداف خود، با صرف هزینه‌های کلان از تمامی ابزارها و راه کارهای ممکن بهره می برد، عنوان داشت: شبکه های ماهواره‌ای عدیده این جریان که تعداد آنها به مراتب بیش از شبکه ‌های برون مرزی صدا و سیمای جمهوری اسلامی است، موید این مهم است.

 استاد حوزه علمیه کردستان در پایان گفت: باید ابعاد پیدا و پنهان  این جریان برای طلاب و روحانیون به صورت کامل، مستند و جامع تبیین شود تا خدایی ناکرده شاهد نفوذ این جریان دست آموز استعمار پیر در حوزه های علمیه کشور و جهان اسلام نباشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha