شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عترت پیامبر(ص) منشأ وحدت مسلمین

حوزه/ حجت الاسلام کوهی با بیان این که وحدت نباید محدود به ایام خاص شود، گفت: در عصر حاضر منافقان شناخته شده نیستند و تحت سلطه غرب و ولایت شیطان قرار دارند و برای مقابله با این دشمنان، حرکت های تبلیغی و بصیرتی گروه ها، نهادها و رسانه های گونانون در ابعاد مختلف لازم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در نشست پژوهشی «مقایسه وحدت مسلمانان در زمان پیامبر(ص) و عصر انقلاب اسلامی» که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) شاهین دژ برگزار شد، اظهار داشت: در آیات مختلف نهی از تفرقه و امر به اتحاد شده است. حضرت محمد(ص) اختلافات قومی و قبیله ای را با بستن پیمان های مختلف به اتحاد میان مسلمانان تبدیل کردند و نسبت به وحدت مسلمانان بعد از وفاتشان نیز توصیه های فراوانی را مطرح فرمودند.

وی تصریح کرد: نگرانی پیامبر از منافقانی بود که در ظاهر شعار اسلامی می دادند اما در عمل علیه مسمانان و اتحاد مسلمین اقدام می کردند و ضربات زیادی را به جامعه اسلامی وارد کردند، به طوری که سه جنگ مهم جمل، صفین و نهروان در دوران امام علی(ع) راه افتاد که عامل اصلی آن منافقان بودند و امیرالمومنین(ع) تمام تلاش خود را برای مقابله با این افراد و حفظ اتحاد جامعه اسلامی به کار بست.

امام جمعه ساروق ادامه داد: امام خمینی(ره) بنابر اقتضائات عقلی و شرعی به وحدت بین مسلمانان تاکید کرده و بیان داشتند  اگر همه مسلمانان به دستور عقد اخوت عمل کنند، این گرفتاری ها برای ما پیدا نمی شد.

وی افزود: بعد از امام راحل، مقام معظم رهبری با هوشیاری ارتباط مذاهب محتلف اسلامی را پیگیری کردند و برقراری اتحاد بین مسلمانان، دستور تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را دادند.

حجت الاسلام کوهی ادامه داد: دشمنان اسلام، منافقان، آل سعود و... برای ایجاد تفرقه و فاصله بین مسلمانان، هزینه های هنگفتی می کنند و فتنه عظیمی را به وجود می آورند تا تسلط بر مسلمانان داشته باشند.

وی در پایان با بیان این که وحدت نباید محدود به ایام خاصی شود، تاکید کرد: گرچه منافقان در زمان پیامبر تمام تلاش خود را می کردند اما در صدر قدرت نبودند تا بتوانند اتحاد را از بین ببرند اما در عصر حاضر منافقان دارای قدرت بوده و شناخته شده نیستند و تحت سلطه غرب و ولایت شیطان قرار دارند و برای مقابله با این دشمنان، حرکت های تبلیغی و بصیرتی گروه ها، نهادها و رسانه های مختلف در ابعاد مختلف لازم است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha