سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مدير مدرسه علميه فاطميه بندپي بابل

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل گفت: اساس رسالت پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله)، تشکیل امت اسلامی و تمدن سازی در این راستا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، خانم زهرا ابراهیمیان به مناسبت هفته وحدت در نشست مجازی با طلاب مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل، بیان کرد: تمام بشریت به خصوص جامعه اسلامی مرهون وجود پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) بوده و این خود نقطه ایجاد وحدت محسوب می شود.

وی تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در سوره فاتحة الکتاب بعد از توحید نظری یعنی اثبات خداوند واحد، بلافاصله آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین« را که اشاره به توحید عملی دارد را آورده است در حالی که می توانست ضمائر به صورت متکلم وحده بیان شود به صورت جمع آمده تا وحدت بشریت و امت اسلامی رو حول وحدانیت خداوند اثبات کند.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه بندپی بابل ادامه داد: حضرت رسول صلی الله علیه و آله،  بعد از اثبات خداوند متعال به دنبال ایجاد وحدت انسانها بودند تا جامعه و امتی واحد تشکیل دهند.

وی افزود: اساس جامعه واحد، آسیب شناسی رفتارهای اجتماعی و تمدن سازی در راستای از بین بردن اختلافات است، به همین خاطر در سوره مبارکه حجرات به مهم ترین مسائل امت سازی با تاکید بر تربیت نفوس در جامعه و حکومت اسلامی اشاره شده است.

ابراهیمیان با اشاره به آیه «انّ هذه امتکم امة واحدة»، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید برای این شعار قرآنی «امت واحد» اهمیت ویژه ای قائل شوند و عظمت آن را درک کرده و تفرقه ها را از میان بردارند و بدانند هر گونه حرکتی که منجر به تفرقه مسلمانان شود، خواسته دشمنان اسلام و برخلاف دعوت قرآن کریم است.   

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha