پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمدحسن اسفندیاری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس از حضور طلاب این مدرسه در خط مقدم مبارزه با کرونا و کمک های مؤمنانه خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسن اسفندیاری، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، به تشریح فعالیت های مدرسه علمیه چالوس پرداخت و اظهار داشت: در سال ۱۳۲۳ مدرسه توسط مرحوم سید محمدتقی مطهری راه اندازی شد، ولی آن زمان به علت نداشتن مکان، در چند حجره و حیاط مسجد جامع چالوس طلبه ها مشغول به تحصیل علوم دینی بودند؛ سپس از سال ۱۳۲۶ مدرسه علمیه ساخته شد و در غرب مازندران قدمت بالایی دارد.

وی افزود: در حال حاضر از پایه اول تا پایه ششم ۷۰ طلبه مشغول به تحصیل علوم دینی در این مدرسه علمیه هستند و از طرفی بیشترین جذب پایه یک در استان مازندران را امسال با ورودی ۱۴ طلبه، داشته ایم.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس در ادامه به فعالیت‌های طلاب این مدرسه در اردوهای جهادی که تاکید مقام معظم رهبری نیز بود، اشاره کرد و بیان داشت: در اوائل شروع ویروس کرونا مدرسه علمیه نقش بسزایی داشت از جمله در تغسیل، تدفین و نماز اموات کرونایی تعدادی از طلبه‌ها و روحانیون ورود پیدا کردند.

حجت الاسلام اسفندیاری خاطرنشان کرد: در مورد کمک های مؤمنانه و تهیه سبد کالا به مناسبت‌های مختلف و عید غدیر نیز قدم هایی برداشته شد و حتی در ماه مبارک رمضان گذشته از آشپزخانه مدرسه حدود چهار هزار غذای گرم بین نیازمندان در سطح شهرستان و روستاها توزیع شد.

مسئول قرارگاه موسی بن جعفر در اردوهای جهادی چالوس در پایان گفت: امیدواریم باز هم بتوانیم در جهت لبیک به ندای ولی امر مسلمین جهان و رهبر فرزانه انقلاب بیش از پیش اردوهای جهادی را برگزار کنیم.

خبرنگار: امید شهبازی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha