پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمود ابوترابی - مازندران

مدیر حوزه علمیه مازندران، وحدت و همبستگی را تنها راه حل برای برون رفت جهان اسلام از مشکلات دانست و گفت: به طور حتم وحدت میان مسلمانان، دست شیاطین را از دخالت در امور مسلمانان کوتاه خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران بر تبریک فرا رسیدن هفته وحدت، نامگذاری چنین ایامی به عنوان هفته وحدت را نشان از دوراندیشی بنیانگذار کبیر انقلابی در تحقق وحدت عملی میان مسلمانان دانست.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی پرچمدار وحدت در جهان محسوب می شود، افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، قدم های عملی برای تقویت وحدت میان مسلمانان برداشته شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران، وحدت و همبستگی را تنها راه حل برای برون رفت جامعه اسلامی از مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: به طور حتم میان مسلمانان، دست شیاطین را از دخالت در امور مسلمانان کوتاه خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه در طول تاریخ دشمنان همواره تلاش کردند تا جامعه اسلامی در اختلاف و تفرقه باقی بماند، ادامه داد: تفرقه میان مسلمانان، تأمین کننده منافع نامشروع دشمنان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که دشمن از تفرقه میان مسلمانان نفع زیادی می برد، افزود: ایجاد گروه های تروریستی تکفیری در منطقه از سوی نظام سلطه تنها با هدف تشدید ایجاد جنگ مذهبی و قومیتی در منطقه و به تاراج بردن منابع خدادادی این کشورها صورت گرفت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه علیرغم همه تلاش های صورت گرفته، همچنان سایه شوم جنگ و نفاق در برخی کشورهای اسلامی منطقه سنگینی می کند، بیان داشت: نظام سلطه با خیانت و همراهی ارتجاع عرب منطقه، کشورهای اسلامی را در این منطقه با بحران های بسیاری مواجه کرده است.

وی با اشاره به این که در سایه وحدت و همبستگی شر دشمنان و بدخواهان از سر مردم مسلمان منطقه کم خواهد شد، ادامه داد: نظام سلطه با هدف تقویت بقای رژیم غاصب صهیونیستی آتش اختلاف و تفرقه را در میان مسلمانان روشن می کند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که تنها وحدت میان مسلمانان است که می تواند جامعه اسلامی را از مشکلات و بحران ها رهایی دهد، افزود: متأسفانه سران خائن برخی کشورهای به اصطلاح اسلامی تنها شعار می دهند، اما خود عامل اصلی تفرقه میان مسلمانان محسوب می شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران  با اشاره به این که کشورهایی نظیر عربستان سعودی، بحرین و امارات بر خلاف مصالح امت اسلامی گام بر می دارند، تصریح کرد: اقدام خائنانه اخیر آنها خود نمونه بارزی از دشمنی و خیانت به اسلام و پیامبر مهربانی ها بود.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی همچنین با محکوم کردن اهانت اخیر رئیس جمهور فرانسه نسبت به ساحت نبی مکرم اسلام، این اقدام را نشان از اوج کینه توزی غربی ها در برابر اسلام ناب و پیامبر رحمت دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه سکوت برخی سران مرتجع عرب منطقه مهر تأییدی بر این اقدام هتاکانه بود.

وی بر ضرورت اقدام و موضع گیری قاطع کشورهای اسلامی در برابر این گونه اهانت های آشکار تأکید کرد و گفت: سکوت مسلمانان در برابر هتاکان به مقدسات دینی موجب گستاخ تر شدن آنها در آینده خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha