جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجة الإسلام والمسلمين محمود أبو ترابي

حوزه/ مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که موقوفات می تواند پشتوانه مناسبی برای حوزه های علمیه باشد، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ با وجوهات شرعی و کمک های مردمی اداره شده اند و در حال حاضر نیز این رویه ارزشمند باید حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جلسه بررسی موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه استان با بیان این که این نشست در جهت تلاش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور به منظور ایجاد منابع پایدار برای حوزه تشکیل شده است، گفت: تلاش ما استفاده از همه ظرفیت های موجود به منظور تقویت حوزه علمیه استان است.

وی با بیان این که موقوفات می تواند منابع پایدار مناسبی برای حوزه های علمیه باشند، افزود: در طول تاریخ موقوفات بسیاری از سوی علما و بزرگان دین برای اداره مدارس علمیه در نظر گرفته شده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه بسیاری از موقوفات حوزه های علمیه در طول تاریخ به دلایل مختلف به فراموشی سپرده شده است، بیان داشت: در حال حاضر شناسایی و احیای موقوفات از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که برای احیای موقوفات حوزه های علمیه به مساعدت و حمایت مجموعه های مرتبط نیازمندیم، تصریح کرد: باید موانع و مشکلات پیش روی این مسأله برطرف و بسترهای لازم برای احیای موقوفات حوزه های علمیه فراهم شود.

وی با تأکید براین که موقوفات می تواند پشتوانه مناسبی برای حوزه های علیه باشد، گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ با وجوهات شرعی و کمک های مردمی اداره شده و در حال حاضر نیز این رویه ارزشمند باید حفظ شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای احیای موقوفات مدارس علمیه استان در طول سال های اخیر، افزود: امیدواریم این تلاش ها با قدرت بیشتری دنبال شود تا شاهد احیای موقوفات مدارس علمیه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید جریان سازی ترویج وقف در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha