شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
انواری

حوزه/ رئیس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه با بیان اینکه دیپلماسی حمایت اسلامی سرمایه بی بدیلی است که حکایت از وجهه بشردوستانه اسلام در جهان دارد، گفت: دیپلماسی حمایت اسلامی به عنوان زبان مشترک فرامرزی و فراجناحی با بهره‌مندی از ظرفیت خیرین و خیریه‌های اسلامی جهان، برای رسیدگی به انسان‌هایی که غارت زده شده‌اند موجب تقویت همبستگی و وحدت مسلمین می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حسین انواری در وبینار ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به صورت اینترنتی و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین وظیفه امت اسلامی بازگشت به پیام بعثت پیامبر اعظم(ص) یعنی توحید است.

وی با بیان اینکه اسلام بر دو پایه کلمه توحید و توحید کلمه استوار است، گفت: وحدت اجتماعی وظیفه دینی و ایمانی مسلمانان است و قرآن افتراق و دو دستگی را باعث عقب افتادگی و سست شدن پایه های جامعه اسلامی معرفی می‌کند.

رئیس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه وحدت اسلامی را یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام و تأمین  کننده منافع و مصالح جهان اسلام دانست و بیان کرد: اراده وحدت متعلق به مسلمین و در برابر اراده تفرقه که اراده شیطانی است قرار دارد که در برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند و اراده تفرقه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف ملت‌ها و دولت‌ها و تقویت نفوذ اجانب است.

وی با بیان اینکه مبارزه با نقشه‌های شوم استکباری در جهان اسلام و دفاع از هویت اسلامی و حمایت از مظلوم یک تکلیف الهی برای همه مسلمانان است، افزود: راهبرد دیپلماسی حمایت اسلامی پایه گذار تشکیل امت واحد اسلامی بر اساس توحید، نبوت، معاد و اعتقاد و التزام عملی به احکام الهی است.

وی تصریح کرد: دیپلماسی حمایت اسلامی سرمایه بی بدیلی است که حکایت از وجهه بشر دوستانه اسلام در جهان دارد و یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام در برابر نظام سلطه است.

رئیس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه ادامه داد: دیپلماسی حمایت اسلامی به عنوان زبان مشترک فرامرزی و فراجناحی با بهره مندی از ظرفیت خیرین و خیریه‌های اسلامی جهان، برای رسیدگی به انسان‌هایی که غارت زده شده‌اند موجب تقویت همبستگی و وحدت مسلمین می‌گردد.

وی اضافه کرد: دیپلماسی حمایت اسلامی بر اساس گفتمان اسلامی، مرزهای عقیدتی و فکری را جایگزین مرزهای جغرافیایی می نماید و رابطه انسان ها را بر اساس حوزه نفوذ در عقلها و قلبها هدایت می‌کند.

انواری با بیان اینکه پدیده جهانی شدن به علت ماهیت اصلی‌اش که ریشه در تفکر لیبرالسیم دارد آثار سوء خود را بر جهان گذاشته است، افزود: با عنایت به تعالیم اسلامی ضروری است انسان‌هایی با تفکر سبقت در خیرات برای رفع این نگرانی بشری اقدام ویژه‌ای انجام دهند.

وی تبیین کرد: سبقت در خیرات در مفاهیمی مانند همکاری، تعاون، تفاهم، مساعدت، احسان، ایثار، انفاق و دیگر جلوه‌های انسانی نهفته است و نهادهای خیر اسلامی می‌توانند در جهت تقویت سرمایه اجتماعی و ترویج فرهنگ انفاق و نوع دوستی ایفای نقش کنند.

رئیس هیئت مؤسس اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه تصریح کرد: اتحادیه تقریب نهاد خیرین و مؤسسات خیریه به دنبال ایجاد شبکه خیرین جهان اسلام است تا بتواند گفتمان حمایت‌گرانه، تکافل اجتماعی و سنت‌های حسنه اسلامی را تبلیغ، ترویج و الگوسازی کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha