سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
قاضی عسکر

حوزه/ نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه پیروان مذاهب اسلامی باید در مشترکات خود اتحاد پیدا کنند و به اهداف ریشه‌ای و اساسی دست پیدا کنند، گفت: حتی قرآن وحدت را فراتر از اسلام دیده و به اهل کتاب خطاب می‌کند که در چارچوب توحید با هم متحد شوید و از اندیشه‌های توحیدی و اخلاق بهره گیری کنید و متحد و یکپارچه عمل کنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در وبینار ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به صورت اینترنتی و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: مسئله وحدت در قرآن و سنت پیامبر(ص) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رمز موفقیت جامعه اسلامی است.

وی گفت: اگر وحدت تحقق پیدا کند جامعه اسلامی رشد و پیشرفت می‌کند و اگر تفرقه جای آن را بگیرد حرکت ما هرگز همراه با موفقیت نخواهد بود.

قاضی عسکر با بیان اینکه قرآن رسما به پیروان خود دستور می‌دهد که اگر می‌خواهید موفق شوید همه باید به ریسمان الهی تمسک جویید، خاطرنشان کرد: معنای وحدت این نیست که پیروان مذاهب اسلامی هیچ اختلافی نداشته باشند و همه در یک مسیر قرار بگیرند زیرا خود این عامل تفرقه است.

وی با اشاره به اینکه پیروان مذاهب اسلامی باید در مشترکات خود اتحاد پیدا کنند و به اهداف ریشه‌ای و اساسی دست پیدا کنند، بیان کرد: حتی قرآن وحدت را فراتر از اسلام دیده و به اهل کتاب خطاب می‌کند که در چارچوب توحید با هم متحد شوید و از اندیشه‌های توحیدی و اخلاق بهره گیری کنید و متحد و یکپارچه عمل کنید.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه مسئله وحدت یک اصل اساسی است و اختصاص به اسلام هم ندارد، گفت: باید یک جبهه مشترک در سطح بین المللی ایجاد کرد تا بتوان اندیشه‌های الهی را در دنیا گسترش داد.

وی با بیان اینکه پیامبر(ص) جامعه توحیدی را مانند یک بدن دیده که اگر یک قسمت از آن مشکل پیدا کند سایر اعضا را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: وحدت در مرحله اول بین مردم و در مرحله دوم بین جوامع اسلامی است که امروز با آن مواجه هستیم و غربی‌ها به بهانه‌های مختلف ایجاد تفرقه می‌کنند و از این تفرقه بهره خود را می‌برند.

قاضی عسکر با بیان اینکه تفرقه توطئه دشمن است، ابراز کرد: امیرالمؤمنین(ع) بعد از رحلت پیامبر(ص) و اختلافاتی که به وجود آمد حاضر شد ۲۵ سال از حکومت کناره گیری کند ولی با خلفا همکاری می‌کرد و به آنها مشورت می‌داد تا در برابر دشمنان اسلام و کشورهای غیر اسلامی مسلمانان دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه ما امروز هم باید پیرو امیرالمؤمنین(ع) باشیم و از تفرقه پرهیز کنیم، افزود: واقعا اختلاف‌ها ریشه‌ای نیست و در فقه مشترکات زیادی با اهل سنت داریم و اختلافات مانعی برای وحدت نیست.

نماینده سابق ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه اختلاف باعث رشد انسان‌ها می‌شود و خداوند انسان ها را یک جور نیافریده است، گفت: ما خیلی از دستورات دینی داریم که بیان گر این است که اسلام می‌خواهد ریشه اختلاف و تفرقه را از دل مردم بردارد.

وی با اشاره فرازی از خطبه نهج البلاغه، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در این خطبه به جوامعی اشاره می کنند که وقتی شمشیرها به کمک هم بکار گرفته می شد و دلها به هم نزدیک بود عزت پیدا کردند و توانستند بر دنیا حکومت کنند و وقتی که از هم جدا شدند و دلها با هم یکی نبود و شمشیرها را مقابل هم گرفتند خداوند شیرینی عزت و سربلندی را از آنها گرفت و قصه آنها عبرتی برای آیندگان شد که به خاطر تفرقه چطور ذلیل و خوار شدند.

قاضی عسکر گفت: در شرایط کنونی که استکبار جهانی به دنبال سلطه بر امت اسلامی است همه ما وظیفه داریم وحدت را پاس بداریم و راه‌های نفوذ تفرقه اندازان را ببندیم زیرا قرآن به صراحت فرموده اگر نزاع کنید آبرو و عزتتان خواهد رفت و ذلیل خواهید شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha