پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اسحاق مدنی

حوزه/ عضو شورای عالی مجمع تقریب گفت: آن چیزی که امروز امت اسلامی که بهترین امت است را تهدید می کند و بسیار خطرناک است توطئه دشمنانی است که می خواهند کار جهان اسلام را یکسره کنند.

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، اسحاق مدنی عضو شورای عالی مجمع تقریب در «وبینار مبانی و چالش های دینی و معنوی در مواجهه با بلایا و مصائب» که عصر پنج شنبه برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت به حاضرین در وبینار اظهار داشت: اینکه ما امروز برای مسائلی که جهان اسلامی با آن روبروست چاره ای بیندیشیم اتفاق مبارکی است.

وی افزود: هر مسلمان باید در فکر امت اسلام باشد؛ مشکلات و ناراحتی های دامن گیری که در این امت است  باید دغدغه هر مسلمانی باشد.

مولوی اسحاق مدنی خاطر نشان کرد: البته دنیا بدون مصیبت و ناراحتی نیست اما آن چیزی که امروز امت اسلامی که بهترین امت است را تهدید می کند و بسیار خطرناک است توطئه دشمنانی است که می خواهند کار جهان اسلام را یکسره کنند.

وی افزود: جهان اسلام امروز در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته است، شما کمتر جایی می بینید که امت اسلامی با یکدیگر درگیر نشود، ما شاهد هستیم چگونه از ما سوء استفاده می کنند و سرمایه های خدادادی ما را به یغما می برند؛ دشمنان می خواهند کاری کنند که صدای اسلام را برای همیشه خاموش کنند و یا اصلا امتی به نام امت اسلام وجود نداشته باشد اگر هم وجود داشته باشد در حد ضعیف باشد تا خیالشان راحت باشد.

مولوی اسحاق مدنی گفت: امروز می بینیم اگر در کشورهای غیر اسلامی اتفاقی بیفتد مشکلات آن را به سرعت حل می کنند اما اگر همان اتفاق برای کشورهای اسلامی صورت بگیرد در ظاهر هم گشایشی دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که امروز  در جهان اسلام وجود دارد مشکلاتی است که ممکن است به ریشه اسلام ضربه بزند  و واقعیت این است که مشکلات جهان اسلام به اعمال و کارهای خودمان بر می گردد، البته توطئه هایی هم وجود دارد اما آن چیزی که ما را در برابر آنان ناتوان کرده، مصیبتهایی است که به اعمال خودمان بر می گردد.

عضو شورای عالی مجمع تقریب اظهار داشت: هر کسی که از خدا و قرآن خدا روی گرداند زندگی او سخت تر خواهد شد؛  حقیقت این است که امروز مسلمانان از قرآن و سیره پیامبر(ص)  فاصله گرفته اند، اگر ما در خیلی از برهه های تاریخ مثل صدر اسلام به موقعیتهای بسیار خوبی رسیده ایم، به خاطر پیروی از راه خدا و رسول او(ص) بوده است.

وی در پایان گفت: تنها راه مشکلات امت اسلام این است که به سیره رسول خدا(ص) و قرآن کریم بازگردیم وگرنه هیچ چیزی مشکل ما را حل نخواهد کرد اگر هم حل کند دوامی ندارد؛ امیدواریم که امت اسلامی به خود بیاید و از این وضع اسفناک خلاصی یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha