جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نوری المالکی

حوزه/ رهبر حزب اسلامی الدعوه عراق با تاکید بر این مطلب که کرامت امت اسلام و رسول اکرم(ص)، ‌امانتی بر گردن مسلمانان است، گفت: بنابراین همه مسلمانان موظفند تا به سوی احیای قدرت امت اسلامی و وحدت مسلمین گام بردارند و با افراط گرایانی که به دست دشمنان اداره می شوند، به مقابله و مخالفت برخیزند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نوری المالکی رهبر حزب اسلامی الدعوه عراق، در افتتاحیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز به صورت وبینار برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از جمهوری اسلامی ایران بابت برگزاری هرساله این کنفرانس، اظهار داشت: در آیه شریفه «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ ۖ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا ۖ»، صفت اشداء در رابطه با مومنین را بر صفت رحماء مقدم دانسته و دلیل آن کاملا واضح است؛ باید گفت تمام هم و غم کافران از دیروز تا به امروز این بوده که بر سر راه طرح های امت اسلامی مانع تراشی کنند تا به وسیله آن وحدت مسلمانان جهان اسلام را با تفرقه جایگزین کرده و نقاط قوتشان را تبدیل به نقاط ضعف کنند.

وی افزود: کنفرانس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که چالش ها در برابر امت اسلامی همواره سیر صعودی به خود گرفته است؛ ما شاهد هستیم که علیرغم تاکید و تکرار رئیس جمهور فرانسه بر ادعای کذب خود پیرامون آزادی بیان، دموکراسی و هرآنچه که انقلاب متمدنانه فرانسه نامیده می‌شود و با استفاده از این ادعا به اخلاقیات و اقدامات داعش و افراط گرایان طعنه میزند، امروز با اهانت به پیامبر گرامی اسلام(ص) به دنبال کسب وجه برای خود هستند.

مالکی در این خصوص ادامه داد: ما سخنان رییس جمهور فرانسه را محکوم می‌کنیم و از ملت ها و دولت هایی که اندکی از اسلام برایشان باقی مانده است،‌ دعوت می کنیم که مواضع سیاسی،‌ رسانه ای و اجرایی را برای پاسخ به این استهزاء و اهانت به احساسات امت اسلام اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، رویداد خطرناک و ذلت بار دیگری است که متحمل جهان اسلام شده است، اظهار داشت: ضعف در همبستگی میان برخی از کشورهای اسلامی این جرات را به آنها  داد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را علنی کنند و تا جایی پیش روند که دیدارهای رسمی آغاز شود و توافقنامه های اقتصادی و امنیتی به امضا برسد.

مالکی ادامه داد: این کشورها همچنین راه را برای رژیم صهیونیستی هموار خواهند کرد تا بیش از پیش در بافت به هم پیوسته امت اسلام در زمینه های اقتصاد، سیاست، اجتماع و امنیت نفوذ کنند؛ البته باید گفت کشورهایی هستند که ترس بزرگ آنان، یکپارچگی امت اسلامی و ظهور پدیده های جهادی همانند محور مقاومت است.

رهبر حزب اسلامی الدعوه عراق به همه رهبران، مسلمانان جهان اسلام و فرهیختگان و اندیشمندان، گوشزد کرد که دشمنان منتظر حل بحران های شما نمی‌نشینند بلکه از هر فرصتی برای افزودن به این بحران ها استفاده می‌کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که کرامت امت اسلام و رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، ‌امانتی است که برگردن مسلمانان است، افزود: بنابراین همه مسلمانان موظفند تا به سوی احیای قدرت امت اسلامی و وحدت مسلمین گام بردارند و با افراط گرایانی که به دست دشمنان اداره می‌شوند، به مقابله و مخالفت برخیزند.

مالکی خاطرنشان کرد: این وظیفه همه مسلمانان است تا در کنار محور مقاومت، تمامی جنبش ها و احزاب و همچنین جمهوری اسلامی ایران بایستند و کمر همت ببندند تا اجازه ندهند که فرقی میان شیعیان و اهل سنت گذاشته شود.

وی در پایان افزود: همه ما مسلمانان در برابر یک مسئولیت واحد یعنی وحدت امت اسلامی وظیفه ای را بر عهده داریم و اگر در برابر آن کوتاهی کنیم، خداوند از ما راضی نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha