شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: دو دستگی جهان اسلام و فتواهای مفتی های وهابی از عوامل اصلی وضعیت کنونی در جهان اسلام است و باید گفت که تشکیل گروه های تروریستی و جناتکار همانند داعش، القاعده و طالبان همگی زاییده قرائت های نادرست از دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمد امین راستی، ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب اهل سنت کردستان که به مناسبت هفته وحدت و با رعایت پروتکل های کامل بهداشتی برگزار شد، بیان کرد: وحدت از اصول و برنامه های اصلی رسول اکرم (ص) بود، بنابراین باید همه مسلمانان با تمسک به رسول اکرم (س) در مسیر وحدت و انسجام حرکت کنند، زیرا وحدت به مانند دژی استوار باعث جلوگیری از نفوذ دشمنان و جریان های تجریه طلب در جهان اسلام می گردد.

امام جمعه موقت سنندج  با اشاره به اینکه موضع برخی از کشورهای اسلامی زمینه نفوذ و توطئه در جهان اسلام را برای دشمنان مهیا می کند، ادامه داد: دیپلماسی غلط و نابخردانه برخی از کشورهای اسلامی و عربی در قبال عادی سازی روابط با رژیم غاصب اسرائیل، وحدت مسلمین را دچار تزلزل کرده است.

وی با اشاره به تکرار اهانت های اروپایی ها به ویژه رئیس جمهور فرانسه به مقدسات اسلام، تاکید کرد: زمانی که کشورهای اسلامی مشغول درگیری های خود هستند، نباید انتظار داشت دشمنان ساکت بنشینند، لذا باید گفت که پروژه اسلام هراسی معلول ناکارآمدی برخی کشورهای اسلامی است.

این عالم اهل سنت ادامه داد: سئوال اینجاست که بخش اعظمی از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می دهند، ولی تا چه میزان در تصمیمات بین المللی نقش آفرین هستند؟.

ماموستا راستی اظهار کرد: دو دستگی بین جهان اسلام، فتواهای مفتی های وهابی و... از عوامل اصلی وضعیت کنونی در جهان اسلام است و باید گفت که تشکیل گروه های تروریستی و جناتکار همانند داعش، القاعده و طالبان همگی زاییده قرائت های نادرست از دین اسلام است.

امام جمعه موقت سنندج در پایان گفت: تا زمانی که مسلمین در مسیر اسلام واقعی قرار نگیرند بی شک یا شیعه انگلیسی بر جهان اسلام حکومت خواهد کرد یا سنی آمریکایی.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha