جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/امام جمعه موقت سنندج گفت: بی شک اگر این فاصله بین جوامع اسلامی از بین برود و بتوانیم آن وحدت و انسجامی که مورد تاکید قرآن و رسول خدا می باشد را عملی کنیم، بی شک مسلمین در معادلات جهانی سهم بزرگی در دنیا خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، امام جمعه موقت سنندج امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت سنندج ضمن تسلیت ایام محرم حسینی (ع) گفت: یکی از مسایل مهم و همواره مورد تاکید قرآن کریم، وحدت و انسجام برادران دینی است.

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود گفت: وحدت و انسجام زمینه ساز اقتدار و عزت جهان اسلام در دنیا خواهد شد، لذا باید اختلافاتی که بین مسلمانان توسط دشمنان ایجاد شده است را به دست فراموشی بسپاریم.

امام جمعه موقت سنندج ادامه داد: بی شک اگر این فاصله بین جوامع اسلامی از بین برود و بتوانیم آن وحدت و انسجامی که مورد تاکید قرآن و رسول خدا می باشد را عملی کنیم، بی شک مسلمین در معادلات جهانی سهم بزرگی در دنیا خواهند داشت.

ماموستا راستی بیان کرد: اختلافات میان مذاهب اسلامی بسیار اندک است، ولی غرض ورزی و تعصب کورکورانه برخی، این اختلافات را گسترده تر کرده است. لذا با بینش و عقلانیت و دوری از احساسات باید مسیر موفقیت جامعه اسلامی را ترسیم کنیم.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان ساخت: وحدت جهان اسلام به معنایی واقعی می تواند جهان دیگری را ترسیم کند، جهانی عاری از خشونت و تبعیض که آرزو و خواسته همه انسانهاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha