شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی محمد حکیمیان

حوزه/ رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: دولت آمریکا که در مقابل جنایت رئیس جمهور منفور فرانسه در هتک حرمت به ساحت رسول مهربانی سکوت می کند و مدعی آزادی بیان است چرا از ورود وبیناری دو تن از اساتید آمریکایی که قرار بود در کنفرانس هفته گذشته پژوهشگاه سخنرانی علمی کنند، جلوگیری کرد؟

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین  علی محمد حکیمیان در مراسم افتتاحیه کنفرانس بین المللی «آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت علیهم السلام در دوره معاصر» با  اشاره به اهمیت هفته وحدت گفت: لازم است دنیای مدرن را با سیره و سبک زندگی رسول اکرم(ص) آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه پژوهشگاه ایجاد ارتباط با تشنگان معارف الهی در جهان است گفت: قرار نیست دنیای امروز به مدینه ۱۴۰۰ سال قبل برگردد اما ما وظیفه داریم که معرفت برخاسته از سیره رسول الله را به کام تشنه از معرفت مردم جهان انتقال دهیم. وظیفه ماست که سبک زندگی اهلبیت علیهم السلام را به مردم جهان معرفی کنیم تا این خسته دلان با تبعیت از این سبک زندگی، حیات طیبه ای را تجربه کنند.

عضو هیات علمی گروه حقوق و فقه اجتماعی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ادامه با استناد به ایمیلی که از دو تن از اساتید آمریکایی مدعو به کنفرانس «نقش معرفت دینی در علوم انسانی» دریافت شده است گفت: دولت آمریکا که در مقابل جنایت رئیس جمهور منفور فرانسه در هتک حرمت به ساحت رسول مهربانی سکوت می کند و مدعی آزادی بیان است چرا از ورود وبیناری دو تن از اساتید آمریکایی که قرار بود در کنفرانس هفته گذشته پژوهشگاه سخنرانی علمی کنند، جلوگیری کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان با تاکید براینکه آزادی بیان واقعی را باید در معارف اسلامی جستجو کرد گفت: استکبار جهانی باید بفهمد که با انتشار اکاذیب و کاریکاتورهای موهن نمی تواند ساحت نورانی رسول مکرم اسلام را خدشه دار کند و این سیل نورانی، دیر یا زود بر دل خسته از زرق و برق دنیای مادی غربی رسوخ خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دنیا تشنه معرفتی  است که ۱۴۰۰ سال قبل از خانه کوچک خاتم پیامبران نشئت گرفته افزود: تنها با حاکمیت انوار طیبه پیامبر خاتم است که دنیا از این ظلمت و تاریکی نجات پیدا می کند.

رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه انوار اهل بیت علیهم السلام پلیدی و ناکارآمدی اندیشه های باطل شیطان صفتان را نمایان کرده است گفت: اگر می بینیم که در یک نشریه بی ارزش به ساحت پیامبر خدا جسارت می شود و رئیس جمهور کم عقل فرانسه از آن دفاع می کند در راستای همان حرکت های شیطانی برای مقابله با نور اهل بیت است که وعده خدا بر این است که این نوع شیطنت ها ابتر و ناکام بماند.

وی با اشاره به ارادت قلبی بیش از ۲ میلیارد مسلمان به ساحت مقدس پیامبر اعظم گفت: امروز غرب تلاش می کند با توهین به عصمت پیامبر این حرکت عظیم رسوخ معرفت دینی در میان مردم را متوقف کند اما وعده الهی است که  این حرکت های نابخردانه شکست بخورد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیمیان با تاکید براینکه برگزاری کنفرانس بین المللی آسیب شناسی مطالعات تاریخ اهل بیت در خدمت ترویج معارف بی شائبه و دقیق اهل بیت است گفت: بدون شک پژوهشگاه با برگزاری چنین همایش هایی سعی دارد در ترویج معارف برخاسته از قرآن و عترت در سطح بین المللی موفق باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha