جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمود ابوترابی-مدیر حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که امام راحل همواره دغدغه اتحاد مسلمین را داشتند و در این مسیر اقدامات مهمی نیز انجام دادند، گفت: به طور حتم وحدت مسلمانان جهان بهترین راهکار برای آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل غاصب است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، با اشاره فرا رسیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، گفت: روز قدس فرصت بسیار ارزشمندی برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین و اتحاد در جهت آزادی قدس شریف است.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) با دوراندیشی خود آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند، افزود: در سایه این اندیشه ناب بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، امروز شاهد جهانی شدن این حرکت عظیم هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام راحل همواره دغدغه اتحاد مسلمین را داشتند و در این مسیر اقدامات مهمی نیز انجام دادند، بیان داشت: به طور حتم وحدت مسلمانان جهان بهترین راهکار برای آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل غاصب است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مهم ترین هدف دشمن برای ضربه زدن به امت اسلامی، تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است، خاطرنشان کرد: تفرق امت اسلامی هدف دشمن برای جلوگیری از مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که همه مسلمانان باید برای نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی متحد شوند، ادامه داد: حمایت از فلسطین و قدس شریف یک تکلیف شرعی و انسانی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم مظلوم فلسطین هفتاد سال است در مقابل جنایت های رژیم اشغال گر قدس ایستاده اند، تصریح کرد: این رژیم اشغالگر با حمایت آمریکا و چراغ سبز ارتجاع عرب منطقه به جنایت های بسیاری دست زده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روز قدس بهترین فرصت برای همبستگی امت اسلامی به منظور دفاع از قدس و فلسطین است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرها، در برابر جنایت های اسرائیل غاصب بایستند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مردم مظلوم فلسطین بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت امت اسلامی هستند، بیان داشت: سران کشورهای اسلامی به ویژه علمای اسلام نقش بسیار مهمی در تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی به منظور دفاع از مردم فلسطین بر عهده دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه ارتجاع عرب منطقه به مجری سیاست های استعماری و استکباری دشمنان در منطقه تبدیل شده اند، خاطرنشان کرد: این کشورهای خیانت کار باید رویکرد خود را نسبت به مسأله فلسطین و قدس تغییر دهند و مدافع مظلومیت مردم فلسطین باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران از نخستین روز پیروزی خود همواره بر دفاع از حق مشروع مردم مظلوم فلسطین تأکید کرده است، بیان داشت: امروز و با گذشت بیش از چهل سال از عمر با برکت این انقلاب، نظام اسلامی پرچم دفاع از فلسطین و قدس شریف را در دنیا به اهتزاز درآورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha