شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ افتتاح مرکز تخصصی تفسیر تهران وابسته به بنیاد علوم وحیانی اسراء

حوزه/ مردم، مراجع و علما را پناهگاه امن برای خود می دانند و برای همین برای رفع مشکلات خود به مراجع و علما مراجعه می کنند چرا که می دانند مرجعیت شیعه همواره برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و خود را از مردم جدا ندانسته و همین مسئله نیز سبب ارتباط عمیق بین مردم و مرجعیت شیعه شده است.

حجت الاسلام سید محمد شهیدی، مدیر اجرایی و امور استانهای دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در قم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که در غیبت کبری دفاع از دین بر عهده مراجع جامع الشرایط است و مرجعیت شیعه نقش مهمی در دفاع از مبانی دینی و عقیدتی شیعه دارند، گفت: مراجع و علما کسانی هستند که سالها برای فهم و شناخت از اسلام ناب محمدی(ص) عمرشان را هزینه و دین را به خوبی شناخته اند.

وی ادامه داد: یکی از مراجع تقلید حضرت آیت الله جوادی آملی است که در علوم منقول و معقول پیشتاز و در همه علوم کم نظیر بوده و شناخت درستی از اسلام دارد. به همین دلیل باید سعی کرد اسلام اصیل و ناب را از این دست مراجع دریافت کرد.

حجت الاسلام شهیدی در ادامه با اشاره به فعالیت های این دفتر در پی وقوع شیوع کرونا افزود: مسئله کرونا باعث نشد که ارتباط مردم با دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی قطع شود چرا که مسئولین این دفتر از قبل برای حوادثی مانند کرونا و عدم قطع ارتباط با مردم و طلاب، سامانه های مختلفی پیش بینی کرده و به مرحله اجرا در آورده بودند.

مدیر اجرایی و امور استانهای دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در قم اضافه کرد: طراحی سامانه ها باعث شد ضمن ارتباط بیشتر مردم با دفتر معظم له، مردم کمترین حضور را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی در قم سامانه های مختلفی وجود دارد و بعضی جدید التأسیس می باشد، گفت: از جمله این سامانه، سایت و تلویزیون اسراء (tv.esra.ir)  است. در این سایت و تلویزیون، و همچنین سامانه آموزش https://el.esra.ir/ch/karejefegh-nekah-ayatollah-jvadiamoli درس خارج فقه آن مرجع تقلید و دروس حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی مانند درس اسفار (https://el.esra.ir/ch/falsafe-asfar-jelde۹) و خارج فقه (https://el.esra.ir/ch/kharejfegh-ejtehad-taghlid)روزانه و به صورت آنلاین برای استفاده طلاب و روحانیون بارگذاری می شود.

حجت الاسلام شهیدی اضافه کرد: در بخش های استفتاء کتبی و شفاهی، تلفنی،سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۲۳۳ و یا تلفن های ۰۲۵۳۷۷۴۱۸۴۱ برای ارتباط مردم با مسئولین این دفتر راه اندازی شده است.

مدیر اجرایی و امور استانهای دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: از دیگر کارهایی که در این دفتر انجام شد، راه اندازی سامانه جامع به نام حضرت آیت الله جوادی آملی متشکل از درگاه پرداخت وجوهات و اجازات است. این سامانه در سایت اسراء (javadi.esra.ir) واقع شده و خصوصیت این سامانه این است، وقتی کسی به این سامانه مراجعه و وجوهات خود را پرداخت می کند، رسید وجوهات هم در همان لحظه به او پرداخت می شود.

وی افزود: در این دفتر سامانه های دیگری به نام شهریه، عبادات و اجازات هم راه اندازی شده که می تواند گام مؤثری در غیر حضوری شدن طلاب به این دفتر باشد.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که آیت الله العظمی جوادی آملی، ۱۳ دفتر در استانهای مختلف تهران، تبریز، مازندران، مشهد، شیراز، تبریز، ارومیه و زنجان دارد، گفت: مسئله کرونا باعث نشد که مردم ارتباط شان با این دفاتر قطع شود، بلکه شاهد افزایش ارتباط مردم نیز بوده ایم.

وی با بیان این که در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم و مردم از مسئله معیشتی و اقتصادی رنج می برند، افزود: همه تلاش مراجع این است با ارتباطی که با مسئولین نظام دارند، بر کاهش درد و رنج مردم بکاهند و نگذارند مردم بیش از این گرفتار مسائل معیشتی واقتصادی شوند.

مدیر اجرایی و امور استانهای دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی گفت: مردم، مراجع و علما را پناهگاه امن برای خود می دانند و برای همین برای رفع مشکلات خود به مراجع و علما مراجعه می کنند چرا که می دانند مرجعیت شیعه همواره برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و خود را از مردم جدا ندانسته و همین مسئله نیز سبب ارتباط عمیق بین مردم و مرجعیت شیعه شده است.

حجت الاسلام شهیدی با بیان این که این دفتر نیز پاسخ گوی شبهات عقیدتی، فلسفی، علمی وتفسیری هم می باشد، اظهار داشت: کارشناسانی که در این دفتر حضور دارند همه سعی شان این است با استفاده از مبانی فکری و نظری حضرت آیت الله جوادی آملی پاسخ متقن و محکمی به شبهات و سؤال های مختلف تفسیر و عقیدتی و... بدهند و به دلیل جایگاه علمی حضرت ایشان غیر از این هم انتظار نمی رود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha