چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
محمد شناسی

حوزه/ حجت الاسلام محزونیه با اشاره به ضرورت کتاب‌شناسی پیامبر اکرم(ص)، گفت: آشنایی و مطالعه کتاب‌های سیره و زندگی حضرت محمد(ص) موجب تقویت محبت و تبعیت از رسول خدا می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان به نقل از  روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام علی محزونیه با اشاره به توهین دشمنان اسلام به پیامبر اکرم(ص)، ابراز داشت: از راه‌های مقابله با این نوع هجمه‌ها و پاسخ دادن متقابل به آنها این است که ما به عنوان پیروان پیامبر گرامی اسلام محبت و دانش خود را نسبت به ایشان افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه محبت به کسی یا چیزی نیازمند شناخت و آگاهی نسبت به آن شخص یا شیء است، بیان داشت: محبت به انبیاء و اوصیای الهی و در رأس آن سیدالانبیاء و خاتم النبیین حضرت محمد مصطفی(ص) نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مبلّغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: برای آشنایی و شناخت نسبت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام و در نتیجه ایجاد و تقویت محبت و اطاعت و تبعیت از ایشان راه‌های متعدد و مختلفی وجود دارد که یکی از آنها مطالعه کتب و آثاری است که درباره آشنایی با ابعاد وجودی پیامبر و تاریخ پیامبر و سیره علمی و عملی آن دردانه هستی به رشته نگارش درآمده است.

ضرورت آشنایی با کتاب شناسی حضرت محمد(ص)

وی با اشاره به کتابشناسی پیامبر اکرم(ص)، اظهار داشت: مهمترین منبع برای آشنایی با ابعاد وجودی پیامبر اسلام و ویژگی‌های ایشان قرآن کریم است که در آن خدای متعال به تبیین عظمت وجودی و خصوصیات و ویژگی‌های پیامبر اسلام پرداخته است.

حجت الاسلام محزونیه ادامه داد: بر این اساس از جمله آثاری که با محوریت قرآن سیره علمی و عملی پیامبر عظیم‌الشأن اسلام تبیین شده است، «سیره رسول اکرم در قرآن» تألیف مفسر فرزانه قرآن کریم حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی است که در دو مجلد مطالب آن سامان یافته است و جز مجلدات تفسیر موضوعی وی است.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه تاریخ زندگانی پیامبر اسلام کتاب‌های متعددی از افراد مختلف نظیر «تاریخ پیامبر اسلام» تألیف دکتر رسول جعفریان، «کحل البشر» تألیف شیخ عباس قمی و «فروغ ابدیت» تألیف آیت الله سبحانی است، گفت: مفصل‌ترین و تحقیقی ترین کتاب در مورد پیامبر اسلام کتاب «الصحیح من سیره الرسول الاعظم» تألیف آیت الله سید جعفر مرتضی عاملی است که این کتاب با عنوان «سیره صحیح پیامبر» توسط حجت الاسلام والمسلمین حسین تاج آبادی در ۱۸ جلد ترجمه شده و ترجمه و تلخیص از این کتاب هم توسط دکتر سپهری با عنوان سیرت جاودانه به زیور طبع آراسته شده است.

«سنن النبی» علامه طباطبایی کتابی خواندنی برای آشنایی با آداب زندگی پیامبر اکرم (ص)

وی اضافه کرد: «سنن النبی» علامه طباطبایی که ایشان برای عمل به سنن پیامبر اکرم(ص) به تألیف آن پرداخته‌اند از جمله کتاب‌های خواندنی است که در زمینه آشنایی با آداب زندگی پیامبر اکرم (ص) پیشنهاد می‌شود.

حجت الاسلام محزونیه تاکید کرد: همچنین در زمینه احادیث پیامبر اعظم اسلام به صورت موضوعی کتاب‌های مختلفی به رشته نگارش درآمده است که از بین آنها کتاب «موسوعه کلمات الرسول الاعظم» که در ۱۵ جلد سامان یافته از بهترین کتب در این زمینه است.

وی اضافه کرد: این کتاب دایره‌المعارف موضوعی سخنانی است که در متون شیعی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده و حاصل تلاش ۶ ساله محققان گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم(ع) است.

مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تصریح کرد: به یقین مطالعه این کتاب‌ها کمک می‌کند تا روز به روز، بلکه لحظه به لحظه که از عمر ما می‌گذرد بر معرفت، محبت و اطاعت ما از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت طاهرین افزوده شود و پیروان صدیقی برای حضرتش باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha