جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست مجازی

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها )یزد، در نشست مجازی طلاب این مدرسه گفت: بهترین روش تبلیغ، نشان دادن چهره‌ی پر از رحمت رسول اکرم(ص) به جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، خانم  آزاده  نیکپور، در  نشست مجازی طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها )یزد، با استناد به روایتی از نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، گفت: گرامی ترین موجود نزد خداوند، وجود نازنین نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است.

وی ادامه داد:  اگرچه جسم ایشان بعد از انبیاء الهی به دنیا آمده اما روح و حقیقت آن بزرگوار، قبل از همه آفریده شده و از نظر جامعیت و خاتمیت هم خاتم الانبیاء(ص) بوده اند آن چنان که در قرآن کریم آمده است :«ولکن رسول اللهِ و خاتَمَ النَّبیین»

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، خاتمیت پیامبر را دارای سه رکن جامعیت، جاودانگی و کاملیت دانست و در تبیین جامعیت ایشان، اظهار داشت: اگر دینی جامع نباشد، نمی تواند خاتم نیز باشد و دین جامع، دینی است که پاسخگوی تمام احتیاجات بشر تا روز قیامت و مصداق آیه ی «وَ لا رَطبٍ وَ لا یابِسٍ إلّا فی کتابٍ مبینٍ» باشد.

وی، جاودانگی را به معنای مصونیت از تحریف و انحراف دانست و گفت: طبق فرموده ی خداوند متعال:«إنّا نحنُ نَزَّلنا الذِّکر و إنّا لَه لَحافِظون» هم قرآن در مصونیت از تحریف است و هم شخصیت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و این، جاودانگی پیامبر را می رساند که در تمام عصرها می تواند الگوی خوب و کاملی برای ما انسان ها باشد.

 نیکپور با اشاره به آیه ی «الیوم أکملتُ لکم دینَکم و أتممتُ علیکم نِعمَتی و رَضیتُ لکم الاسلامَ دیناً»، کامل بودن یک دین را به عدم وجود نقصان در آن معرفی نمود که دین اسلام، نمونه ی کامل یک دین الهی است.

وی با تأکید بر این که امروزه دشمنان سعی دارند آثار و سجایای اخلاقی پیامبر، کمتر برای مردم بازگو شود و بدین وسیله، روح لطافت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خدشه دار شده و وحدت بین مسلمانان تحت تأثیر قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بهترین روش برای تبلیغ پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم)، نشان دادن چهره واقعی پیامبر که چهره ای پر از رحمت و عطوفت است، به تمام جهانیان می باشد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد در پایان با استناد به روایتی از نبی مکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) گفت: برترین ایمان، آن است که بدانی خداوند متعال همه جا با تو و ناظر بر اعمال توست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha