شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدرسه الزهرا یزد

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، خطبه فدکیه را خطبه ای کامل، جامع و بصیرت بخش معرفی کرد و گفت: حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها بر ضرورت حضور یک قطب فکری «رهبری» برای جذب افکار متفاوت و جهت دادن به جامعه تأکید کردند تا با آن، از پراکندگی و انحطاط جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم آزاده نیکپور صبح امروز در مراسم روزانه ایام فاطمیه که به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا با تعداد محدود و  پخش مستقیم برای بانوان طلبه در فضای مجازی برگزار شد، ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را تسلیت گفت و افزود: امام صادق علیه السلام در پاسخ به درخواست دعایی از سوی یکی از اصحاب فرمودند«اَن تَجعَلَ النّورَ فی بَصَری و البصیره فی دینی»  که این نشان دهنده نقش بصیرت در زندگی است.

وی به مناسبت دهه بصیرت با استناد به بیانات مقام معظم رهبری، بصیرت را قطب نمای حرکت صحیح در اوضاع پیچیده امروز خواند و افزود: نقش بصیرت، به اندازه ای است که طبق فرموده رهبر فرزانه انقلاب، انسان بدون بصیرت، حتی با نیت خوب، ممکن است گمراه شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، بصیرت را در لغت به دانایی، آگاهی، هوشیاری و زیرکی معنا نمود و گفت: طبق روایات، بصیرت مثل چشم است و همانگونه که چشم با نور، اشیاء را می بیند، برای باز شدن چشم دل هم، نور بصیرت لازم است.

خانم نیکپور، خطبه فدکیه را خطبه ای کامل، جامع و بصیرت بخش معرفی نمود که در آن حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیهابر ضرورت حضور یک قطب فکری«رهبری» برای جذب افکار متفاوت و جهت دادن به جامعه تأکید نمودند تا با آن، از پراکندگی و انحطاط جامعه جلوگیری شود.

وی با اشاره به کلام آن بانو، قاطعیت، ثبات قدم، بی باکی از مرگ و خشم در راه خدا را از دلایل عدم پذیرش امام علی علیه السلام توسط قریشیان ذکر کرد و افزود: سردار شهید سلیمانی نیز در این ویژگی ها، پیرو مولا و مقتدای خود بود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) یزد، با باشاره به بیانات حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه، افزود: ایشان امام را به کعبه تشبیه کرد که هر دو در شرافت ذاتی، منسوب شدن از سوی خدای تعالی، غنای ذاتی و محوریت داشتن، مشترکند.

وی تصریح کرد: پس علت عدم قیام امام علی علیه السلام این است که مردم باید به سمت امام که همچون کعبه است حرکت و اعلام نیاز نمایند نه اینکه امام به سوی مردم حرکت کند. 

کارشناس مذهبی، علت عدم قیام امام برای حاکمیت بر مردم را بنابر روایتی از امام باقر علیه السلام، همراهی نکردن مردم، مطرح کرد و گفت: در آیاتی از قرآن کریم از عدم همراهی مردم با پیامبرانی همچون حضرت لوط، نوح و موسی یاد شده است با اینکه در حد اعلی اِشفاق و دلسوزی نسبت به قوم خود داشتند.

خانم نیکپور، صبوری امیرالمؤمنین را در آن شرایط، نشانه اهمیت حفظ اصول اسلام دانست که امام با بصیرت، توطئه های دشمنان را خنثی نمود.

وی با اشاره به مجاهدت های سردار حاج قاسم سلیمانی به عنوان فرمانده ای بصیر، آگاه، متواضع و ... اظهار داشت: چه بسا روستازاده هایی که با عقاید صحیح و قلب سلیم، در دل ها ماندگار شدند و چه بسا آقازاده هایی که مسیر انحرافی را پیمودند.

درپایان این مراسم یکی از مداحان اهل بیت به ذکر مصیبت حضرت زهرا سلام الله علیها پرداخت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha