شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه الزهرا یزد

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها شهر یزد به تشریح مراحل رسیدن شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها را از مراحل مختلف از جمله شناخت اسامی و القاب آن حضرت،  آیات، روایات و اذکار  و بصیرت نسبت به آن حضرت برشمرد.   

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»دریزد، خانم آزاده نیکپور، عصر امروز در مراسم روزانه مجازی ایام فاطمیه با عنوان «بصیرت فاطمی» که با حضور محدود کادر مدرسه و به صورت پخش مستقیم برای عموم سوگواران ایام فاطمیه و بانوان طلبه استان برگزار شد، ملاک و معیار شناخت انسان ها را موفقیت در شرایط و امتحانات مختلف دانست و افزود: برای دستیابی به ظرفیت و موفقیت کامل در امتحانات الهی، نیاز به تشخیص صحیح حق از باطل است.

وی، با استناد به آیه ۱۲۰ سوره هود، مطالعه قصص انبیا و رسل را از راه های کسب بصیرت و شناخت حق از باطل دانست و یاد آور شد: توجه به سیره و عمل، اثر گذارتر از گفتار است لذا قرآن به مطالعه در زندگی انبیا، دستور می دهد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها شهر یزد با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله، علاقه به مال و فرزند و قطع رحم را از عوامل بدعت در دین برشمرد و گفت: طبق برخی روایات، منظور از قطع رحم، از بین رفتن پیوندهای معنوی و بی تفاوت بودن نسبت به سیره اهل بیت علیهم السلام است.

خانم نیکپور، حضرت فاطمه سلام الله علیها را از الگوهای موفق در مسیر هدایت و جلوه ای از حجت های الهی خواند و بر لزوم بصیرت نسبت به ایشان، تأکید کرد.

وی، شناخت حضرت فاطمه سلام الله علیها را از طریق شناخت اسمی، به عنوان اولین مرحله بصیرت، مطرح کرد و افزود: هر کدام از اسامی آن حضرت، نشان دهنده بعدی از شخصیت ایشان است که باید به فرزندان آموزش داده شود.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر یزد، شناخت دخت نبی اکرم صلی الله علیه و آله از طریق آیات الهی همچون سوره انسان، آیه تطهیر و... را به عنوان دومین مرحله نام برد و افزود: شناخت از طریق روایات و اذکار به عنوان سومین مرحله و«بصیرت» نسبت به حضرت زهرا(س) به عنوان مرحله پایانی است.

خانم نیکپور اظهار داشت: شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها، نیاز به بینش عمیق دارد و منظور از آن، توجه به محتوای زندگی است نه قالب آن  بلکه توجه به محتوای زندگی ایشان و سایر اهل بیت علیهم السلام، نشان دهنده اصل خدا محوری در همه ابعاد زندگی به شمار می رود به گونه ای که این مبنا در انتخاب همسر، تربیت فرزند، عبادت، وصیت و... مشهود است.

وی خواهران را به محور قرار دادن خدا در انتخاب همسر، شغل، منزل و... ترغیب کرد و افزود: سعادت واقعی در گرو خدا باوری و خدا محوری است.

در پایان، یکی از مداحان اهل بیت شهر یزد در رثای حضرت زهرا سلام الله علیها مداحی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha