پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بانوان طلبه تفتی

حوزه/ کارشناس مذهبی در جمع بانوان طلبه شهرستان تفت، گفت: خطبه فدکیه خطبه ای بسیار ارزشمند، نورانی و نقشه جامع هدایتگری و یکی از میراث های انسانی و بشریت به حساب می آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام زارع، پیش از ظهر امروز در نشستی با موضوع «شرح خطبه فدکیه و تطبیق آن با زمان حال» که به مناسبت ایام فاطمیه، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی، در مدرسه علمیه خواهران تفت برگزار شد اظهار داشت: خطبه با عظمت فدکیه که بیان شرح و ترجمه آن کاری زمان براست که آیت‌الله مصباح شرح بسیار روانی را در۶۰ جلسه ارائه دادند و در فرصت کوتاه فقط می توان خلاصه ای از خطبه را بیان کرد.

وی افزود: خطبه فدکیه خطبه ای بسیار ارزشمند، نورانی و نقشه جامع هدایتگری و یکی از میراث های انسانی و بشریت به حساب می آید.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: نکته قابل توجه در اول خطبه اشاره به نوع پوشش حضرت زهرا سلام الله است که خود نشانه ای از عفاف و حجاب ایشان در بدو ورود به مسجد دارد و در راه رفتن ایشان نیز وقار و سنگینی پیامبر گونه ای وجود داشت.

حجت الاسلام زارع با اشاره به قسمت هایی ازخطبه فدکیه، گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها به مطالب مهمی اشاره کرده اند که  پس از حمد و ثنای الهی، از شناخت خدا و هدف از خلقت را بیان کردند و در ادامه، فلسفه بعثت پیامبر و قرآن و عترت نبوی را متذکر شدند که به طور مستقیم به ۳۰ آیه اشاره شده است.

کارشناس مذهبی در پایان در خصوص هدف  دشمنان از غصب فدک، گفت: چون این زمین ارزش بسیاربالایی داشت، دشمن می خواست با این کار اهل بیت بی پشتوانه شده و به راحتی زیر بار ظلم بروند و ناراحتی حضرت زهرا سلام الله هم همین بود و ایشان فدای راه حق شدند مانند شهدای الان که از جان خود برای امنیت افراد جامعه  می گذرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha