چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام اسماعیل امامی

حوزه/استاد حوزه گفت: دشمن از راه نفوذ به شبکه های مجازی با حضور میلیون ها کاربر بدون سواد رسانه ای می تواند خطای محاسباتی ایجاد کند در حالی که این کاربران حاضر نیستند حتی یکبار قانون اساسی را مطالعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام اسماعیل امامی، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی «دهه بصیرت،۹ دی» در فضای مجازی بانوان طلبه مدرسه علمیه معصومیه سلام الله علیها شهر یزد  وابسته به آستان مقدس امامزداه سید جعفر محمد(ع) با گرامیداشت حماسه نهم دی ماه  و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س)اظهار داشت: سربازی که بخواهد در نظام اسلامی حرکت کند باید سه ویژگی را داشته باشد. 

وی، یکی از ویژگی ها را عالم بودن دانست و اذعان کرد: رهبر انقلاب فرمودند «عده ای از افراد بر اثر موج احساسات همراه انقلاب شدند و زمانی که این موج کمتر شد چون مبانی قوی نداشتند عقب نشینی کردند».

استاد حوزه، علم و شجاعت را از دیگر ویژگی های یک سرباز انقلاب دانست و گفت: آن کسی که عالم است می فهمد باید شجاعت داشته باشد که کجا صحبت و کجا سکوت کند، گاهی فرد آگاه است اما به خاطر ترس عقب نشینی می کند و موجب می شود جریان دشمن ورود پیدا کند. 

حجت الاسلام امامی تصریح کرد: ویژگی مهم بعدی بصیرت است؛ یعنی بدانی، موقعیت شناس باشی، در وقت فتنه، دشمن محاسبات را به هم می زند، دچار خطای محاسباتی نشوید.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه فعلی فتنه های مختلفی وجود دارد، ابراز کرد: با وجود فضای مجازی وشبکه های اجتماعی و فعالیت میلیونی کاربران که بدون داشتن سواد رسانه در این فضاها وارد شده اند، دشمن با تمام قدرت می تواند خطای محاسباتی ایجاد کند؛ نشان به آن نشان که عده زیادی رهبری را امروز مسئول مشکلات مملکت می دانند یعنی حتی حاضرنیستند یک بار قانون اساسی را ببینند و وظایف رهبری را مطالعه کنند. 

حجت الاسلام امامی با بیان این مطلب که عده ای به جای اینکه از دستگاه های اجرایی مطالبه کنند، فلش مطالبه را روی رهبر قرار داده اند؛ تأکید کرد: سرباز انقلاب با ویژگی های فوق همان عمار است که وقتی نیزه ها را بر سر قرآن کردند، چون به شرایط و موقعیت آگاه بود و بصیرت داشت بارفتن بین گروه ها، شروع به افشای حقیقت و تبلیغ کرد. 

استاد حوزه افزود: امروز ما این وظیفه مهم را داریم که در حد توان و شعاع وجودی عمار گونه بصیرت بخشی و روشنگری کرده و افراد را از خطای محاسباتی بیرون آوریم؛ چرا که عده ای تصمیم گرفته اند با عدم شرکت در انتخابات، آب به آسیاب دشمن ریخته و پازل آنان را تکمیل کنند.

وی تصریح کرد: کسی منکر وجود مشکلات اقتصادی نیست؛ اما راهکار درست، پاک کردن مسئله نیست در واقع حل مسئله همان است که رهبر معظم انقلاب فرمودند«یعنی پای کار آمدن یک دولت جوان حزب اللهی».

حجت الاسلام امامی در پایان افزود: عده زیادی با شمشیر عدالت به جنگ با ولایت می آیند و لذا ما باید نقش مصلحت را در تصمیم گیری های رهبر انقلاب تبیین کنیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha