جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حاجی علی

حوزه/کارشناس مذهبی در نشست بانوان طلبه مدرسه ام ابیها(س) شهر تفت، مواضع سیاسی حضرت فاطمه سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر اسلام را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام حاجی اسماعیلی، پیش از ظهر امروز در نشست«مواضع سیاسی حضرت زهرا سلام الله» با حضور بانوان طلبه مدرسه علمیه ام ابیها سلام الله علیها شهر تفت به مناسبت ایام فاطمیه و هفته بصیرت که با رعایت شیوه نامه ها بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد؛ با تسلیت شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، سالروز بصیرت و نیز سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت.

وی با بیان روایتی از حضرت زهرا سلام الله علیهاگفت: در مورد حضرت زهرا(س) سخن گفتن، دشوار است، ایشان اسوه تمام انبیاء و حضرت حجت ابن الحسن عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند.

کارشناس مذهبی افزود: یکی از القابی که پیامبر به ایشان نسبت دادند، ام ابیها به معنای مادر پدر است و مادر، وظیفه تغذیه و آرامش دادن خانواده را دارند و حضرت زهرا (س)نیز، مایه آرامش انبیا و تغذیه بشریت هستند در واقع حضرت زهرا (س) حجج الله بر روی زمین هستند.

حجت الاسلام حاجی علی اذعان کرد: سیاست واژه مظلومی است؛ زیرا غالبا از آن مفهوم منفی، برداشت می شود در حالی که انبیا و امامان ما سیاستمداران قدرتمندی بودند و سیاست به مجموعه افکاری گفته می شود که با توجه به هدف پیگیری شود.

وی با اشاره به ماجرای سقیفه بعد از رحلت پیامبر اسلام به بیان مواضع حضرت فاطمه سلام الله علیها پرداخت و گفت: اولین حرکت سیاسی حضرت، پشت در بودن و در آتش ماندن ایشان برای اثبات حقانیت امام علی علیه السلام است.

حاجی علی، دومین موضع را احتجاج و گفتگو با خلیفه غاصب بر سر ماجرای غصب فدک معرفی کرد و گفت: فدک فراتر از مسئله اقتصادی است و یک جریان سیاسی بود و با توجه به وصیت نامه حضرت که بیانگر عمق ماجراست می توان آنرا سومین موضع سیاسی حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله دانست.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha