جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آزاده نیکپور

حوزه/مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهر یزد از اجرای برنامه های شاد همراه با مسابقه و تقدیر از فعالان فرهنگی این مدرسه در ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: کرونا فرصت جدیدی برای کسب تجربیات بیشتر و اجرای طرح های نوین در پسا کرونا فراهم کرده است.

آزاده نیکپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: برنامه های فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) در نیمسال دوم تحصیلی۹۹-۹۸ با توجه به شرایط کرونایی وارد مرحله فضای مجازی شد و حتی بیش از گذشته بر تعداد و محتوای برنامه های فرهنگی افزوده شد.

وی اظهار کرد: کرونا مانع فعالیت های فرهنگی و علمی و آموزشی بانوان طلبه نشد، بلکه بر تجربیات آنان برای انجام برنامه های فرهنگی و اجرای طرح های نوین افزوده شده است و با دست پر در پسا کرونا حضور می یابند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) یزد خاطر نشان کرد: همزمان با دهه کرامت به صورت متنوع در فضای مجازی و با همکاری بانوان طلبه علاقه مند بر محتوای برنامه های فرهنگی افزوده شد.

نیکپور ادامه داد: ابتدا در سالروز میلاد کریمه اهل بیت(س) برنامه ها با حضور در گروه طلاب مدرسه با قرائت زیارت حضرت معصومه(س) و زیارت خاصه امام رضا(ع) آغاز شد و در طول این ایام با توجه به برگزاری امتحانات به صورت حضوری در مدرسه این زیارت نامه ها قبل از شروع هر امتحان قرائت می شود.

وی گفت: به مناسبت روز دختر در دهه کرامت از دختران فعال فرهنگی در فضای مجازی که در چند ماه گذشته در زمینه ساخت کلیپ، پوستر و...فعالیت چشمگیری داشته اند با حضور مدیر و کادر مدرسه تقدیر شد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) یزد از دیگر برنامه های دهه کرامت را اجرای طرح هدیه رضوی با اشتراک گذاشتن یک کلام از امام هشتم در دهه کرامت و آغاز روز با این هدیه رضوی و در پایان مسابقه از این احادیث و نیز ساخت کلیپ و دلنوشته در روز دختر توسط طلاب و انتشار در فضاهای مجازی برشمرد.

نیکپور گفت: در هر روز از ایام دهه کرامت طرح«مهارت های دخترانه» با حضور مشاور و استاد حوزه فاطمه یوسفی و خانم زارع فیلم های کوتاهی در فضای مدرسه ضبط و در گروه مجازی مدرسه پخش شد که همچنان ادامه دارد و مسابقه ای از محتوای این برنامه پس از پایان دهه کرامت برگزار می شود.

وی از اجرای طرح مسابقه «مثل معصومه وعشق واره صورتی» در این مدرسه خبر داد و افزود: موضوعات این مسابقه شامل«عهدهای مادر دختری»،«حرف های مادر دختری» و« ست مادر دختری» است که طلاب می توانند با بهره گیری از مضمون آیات و روایات، کلام علما و شهدا خطاب در مورد حضرت زهر(س) و حضرت معصومه (س)آثاری ناب و جدید در قالب های دلنوشته، نقاشی، طراحی، کلیپف پادکست، عکس و ...پدید آورند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha